XTB, compania fintech ce oferă o platformă de investiţii online pe pieţele de capital, anunţă că a realizat anul trecut un profit net consolidat de 175 milioane euro, la venituri consolidate de 351 milioane euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”XTB, compania fintech globală care oferă o platformă de investiţii online pe pieţele de capital, anunţă că România este pe locul patru în lume, în topul cu cea mai rapidă creştere a numărului de clienţi noi. Compania a depăşit, totodată, pragul de un milion de investitori la nivel global”, anunţă grupul.

Numărul de clienţi s-a dublat de la sfârşitul anului 2021, până astăzi. XTB România este pe locul 4 în lume privind creşterea numărului de investitori. Compania anunţă că a depăşit 1 milion de clienţi.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„XTB este într-o continuă dezvoltare. Ne bucură faptul că investitorii din România au contribuit la această realizare importantă. Ţara noastră este pe locul patru în topul cu cea mai rapidă creştere în privinţa numărului de clienţi noi, majoritatea dintre aceştia alegând investiţiile în acţiuni şi în ETF-uri. De asemenea, dacă ne referim la importanţa şi mărimea pieţelor din grupul XTB, România se află pe locul şase, la nivel global”, a explicat Irina Cristescu, general manager XTB România.

Anul trecut, 312.000 de clienţi noi au folosit aplicaţia şi platforma de investiţii XTB pentru a-şi investi fondurile pe pieţele financiare globale.

”Creşterea dinamică a bazei de clienţi şi volatilitatea sporită pe pieţele financiare globale au dus la rezultate record pentru companie în 2023. Profitul net consolidat s-a ridicat la 175 milioane euro, iar veniturile consolidate au atins 351 milioane euro”, mai arată grupul.

În trimestrele următoare, XTB va continua să extindă portofoliul de produse şi să introducă noi servicii şi soluţii atractive pentru o bază mai largă de clienţi. Se aşteaptă ca această strategie să accelereze transformarea în curs a XTB dintr-un broker CFD, într-o aplicaţie universală de investiţii.

Al doilea trimestru al anului 2024 marchează adăugarea planificată a obligaţiunilor ca o nouă clasă de active în portofoliul pasiv al XTB. Oferta va include obligaţiuni guvernamentale şi corporative, emise de corporaţii globale de renume cu un rating relativ sigur (de la AAA la BBB-).

”În 2024, pe măsură ce vom adăuga obligaţiuni, produse de pensionare şi portofel electronic cu un card pentru mai multe valute, ne aşteptăm la 65-90.000 de clienţi noi pe trimestru”, a declarat Omar Arnaout, CEO al XTB.

În prima jumătate a anului, XTB intenţionează să introducă şi componenta de Social. Acest nou serviciu, care va fi lansat în premieră în Polonia, le va permite clienţilor să urmărească activitatea investitorilor cu cele mai bune randamente din portofoliul XTB, dar şi pe cea a prietenilor sau familiei. Componenta de Social va oferi informaţii despre compoziţia portofoliului, apetitul pentru risc şi tranzacţiile curente prin notificări push după fiecare tranzacţie.

XTB identifică un potenţial de creştere pe segmentul investiţiilor pe termen lung, de aceea, în trimestrul al treilea din 2024 intenţionează să lanseze, în Polonia, un produs dedicat pensiilor. Posibilitatea implementării unor programe similare va fi cercetată şi pe alte pieţe, inclusiv în România.

”Până la sfârşitul anului, XTB îşi propune să introducă un produs care să le permită clienţilor să îşi gestioneze finanţele „din mers”. Este vorba despre un portofel virtual integrat cu un card multi-valutar, ce le va permite clienţilor să efectueze plăţi, transferuri, schimburi valutare şi investiţii”, precizează XTB.

Înfiinţat în Polonia în 2002, grupul are în prezent peste 935.000 de clienţi la nivel global.

În peste două decenii de activitate pe pieţele financiare, a înfiinţat 12 birouri în întreaga lume, inclusiv în Polonia, Marea Britanie, Germania, România, Spania, Republica Cehă, Slovacia, Portugalia, Franţa, Chile şi Dubai. Din 2016, acţiunile XTB sunt listate la Bursa de Valori din Varşovia.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.