Grupul MOL a anunţat marţi că achiziţionează 92,25% din acţiunile companiei OMV Slovenija pentru 120 staţii de servicii şi operaţiuni de wholesale în Slovenia, tranzacţie de 301 milioane euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Grupul MOL a ajuns la un acord cu OMV pentru achiziţia a 92,25% din capitalul companiei OMV Slovenija, în cadrul cărei compania INA deţine deja un pachet minoritar de 7,75%, de la OMV Downstream GmbH, în calitate de acţionar direct. Valoarea totală a achiziţiei este de 301 milioane euro (100% acţiuni în compania OMV Slovenija)”, anunţă grupul.

Tranzacţia include 120 staţii de servicii de pe teritoriul Sloveniei. Compania OMV Slovenija operează în Slovenia sub trei mărci: OMV (108), Euro Truck (4) şi Avanti/Diskont (8). Grupul MOL şi INA vor deveni proprietari în proporţie de 100% asupra activelor, care includ, de asemenea, operaţiuni de wholesale ale companiei achiziţionate.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Cu 48 staţii de servicii marca MOL şi 5 staţii de servicii marca INA în Slovenia, Grupul MOL este în prezent cel de-al treilea jucător pe piaţa de retail.

Tranzacţia este supusă autorizării de către autoritatea de concurenţă.

Acordul se înscrie în strategia actualizată pe termen lung a Grupului „SHAPE TOMORROW” 2030+, care pune un accent special pe dezvoltarea segmentului Consumer Services.

„Acest pas este în concordanţă cu obiectivele noastre strategice de consolidare a poziţiei de lider de piaţă la nivel regional şi de continuare a extinderii reţelei noastre de staţii de servicii pe pieţe existente şi noi din Europa Centrală şi de Est. Până în 2025, Grupul MOL intenţionează să ajungă la un număr de 2.200 staţii de servicii, posibil chiar mai multe, dacă se vor ivi şi alte oportunităţi. Consider că segmentul Consumer Services are un potenţial major în cadrul tranziţiei energetice. Staţiile noastre de servicii nu mai sunt doar staţii de alimentare. Prin procese constante de dezvoltare şi digitalizare, de modelare a tendinţelor viitoare de consum şi de mobilitate, MOL oferă facilităţi în încercarea de a ajuta oamenii aflaţi în mişcare, indiferent de modalitatea de alimentare a mijlocului de transport ales. Mai mult, modelul nostru integrat de afaceri şi accelerarea creşterii ne permit să asigurăm resurse financiare pentru dezvoltarea unor soluţii durabile şi impulsionarea economiei circulare în regiune. Slovenia nu este o piaţă nouă pentru noi,  în ultimii 25 ani am avut ocazia să introducem carburanţi şi servicii de cea mai bună calitate, MOL Slovenija devenind o poveste de succes. Prin acest pas, împreună cu INA, devenim un jucător major în Slovenia”,  a declarat Zsolt Hernádi, MOL Group Chairman-CEO.

Achiziţia OMV Slovenija este cea de-a treia tranzacţie anunţată începând cu luna februarie 2021, atunci când Grupul MOL şi-a actualizat strategia pe termen lung. Ca parte a procesului de implementare a strategiei, Grupul MOL a publicat de curând achiziţia în procent de 100% a Normbenz Slovakia s.r.o de către compania membră Slovanaft, care include 16 staţii de servicii în Slovacia operate sub marca Lukoil. MOL a încheiat şi o tranzacţie cu Marché International AG pentru achiziţionarea companiei care operează nouă restaurante în Ungaria sub marca Marché.

MOL a intrat pe piaţa slovenă în 1996 cu scopul de a înfiinţa o reţea de retail şi de a desfăşura operaţiuni de vânzare cu ridicata. Până în 2011, compania opera 31 staţii de servicii, inclusiv reţeaua achiziţionată TUŠ. În 2016, 11 staţii de servicii Agip s-au adăugat portofoliului MOL. În paralel cu investiţiile în domenii neexplorate şi integrarea unui număr de cinci staţii INA, MOL Slovenija operează în prezent 53 staţii de servicii.  Din 2016, toate cele 48 staţii de servicii marca MOL au fost reconstruite, fiind introdus conceptul Fresh Corner.

În prezent, Grupul MOL deţine 1941 staţii de servicii în nouă ţări, sub mai multe mărci. 466 în Ungaria, 434 în Croaţia, 304 în Republica Cehă, 254 în Slovacia, 243 în România, 106 în  Bosnia şi Herţegovina, 70 în Serbia, 53 în Slovenia şi 11 în Muntenegru. Grupul MOL este lider de piaţă în Ungaria, Croaţia, Slovenia şi Bosnia şi Herţegovina, al doilea cel mai mare jucător pe pieţa din Republica Cehă şi al treilea pe piaţa din Slovenia, România şi Muntenegru.

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări şi 26.000 de angajaţi în întreaga lume. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2000 de staţii de servicii în 9 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.

Grupul INA este cea mai importantă companie petrolieră din Croaţia şi un jucător regional important în explorarea şi producţia de petrol şi gaze, prelucrarea petrolului şi distribuţia de petrol şi produse derivate din petrol. Grupul INA constă în mai mulţi afiliaţi deţinuţi integral sau parţial de INA, d. d. Grupul are sediul în Zagreb, Croaţia. Pe lângă Croaţia, INA îşi desfăşoară activităţile de explorare şi producţie petrol şi gaze în Angola şi Egipt. Petrolul este prelucrat în rafinăria INA din Rijeka, în timp ce alternative sustenabile sunt dezvoltate la o locaţie industrială din Sisak. Reţeaua regională de retail aparţinând INA constă în peste 500 locaţii retail în Croaţia şi ţările învecinate. Grupul INA este membră a Grupului MOL.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.