Profitul înainte de impozitare al Grupului maghiar MOL a atins 534 de milioane de dolari în al doilea trimestru din 2024 şi 916 milioane de dolari în primul semestru al anului, înregistrând o creştere cu 19% faţă de anul anterior, datorită cererii robuste pe segmentul Downstream, producţiei susţinute în segmentul Upstream şi extinderii suplimentare în segmentul de retail.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Grupul MOL a anunţat astăzi rezultatele financiare înregistrate în al doilea trimestru şi primul semestru din 2024. În primele şase luni, profitul realizat de Grupul MOL înainte de impozitare a fost de 916 milioane de dolari, în creştere cu 19% faţă de anul anterior. În trimestrul 2, profitul a fost de 534 de milioane de dolari. Atât segmentul Downstream, cât şi cel Upstream au generat rezultate financiare solide şi stabile datorită cererii constante în sectorul rafinării şi preţurilor uşor în creştere ale hidrocarburilor”, anunţă grupul.

Performanţa segmentului Consumer Services a fost susţinută de volumele de vânzări de combustibil şi de consolidarea marjei non-fuel.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

 ”Compania noastră se confruntă cu multiple provocări. În primul rând, trebuie să ne asigurăm securitatea aprovizionării în regiune pe termen lung. Lucrăm continuu pentru a asigura toate opţiunile de transport şi pentru a maximiza diversitatea materiilor prime petroliere şi flexibilitatea la nivelul rafinăriilor noastre. În al doilea rând, continuăm să ne implementăm strategia de transformare, bazându-ne exclusiv pe resursele proprii, deoarece aceste programe de diversificare şi transformare nu beneficiază de finanţare comunitară. În al treilea rând, rămânem angajaţi faţă de strategia noastră pe termen lung de a crea plus valoare şi a oferi randament acţionarilor noştri. Nu este uşor să atingem aceste obiective, în special având în vedere taxele guvernamentale şi reglementările împovărătoare în regiunea CEE, care adaugă o presiune suplimentară asupra noastră. Acest lucru se reflectă în faptul că operaţiunile noastre principale din Ungaria au avut o contribuţie marginală asupra performanţei financiare a Grupului MOL în 2024, până în prezent”, spune Zsolt Hernádi, Chairman şi CEO.

În segmentul Upstream, volumul producţiei de petrol şi gaze s-a menţinut peste estimări, totalizând 92,1 mboepd în T2 2024, datorită creşterii producţiei internaţionale în KRI Shaikan şi Kazahstan, susţinut şi de creşterea producţiei în Ungaria şi Croaţia de la un trimestru la altul. Costurile operaţionale unitare (OPEX) la nivel de grup au rămas stabile de la un trimestru la altul, la 5,8 dolari/bep, datorită unor măsuri stricte de control al costurilor şi evoluţiei favorabile a preţurilor la energie.

Rezultatele din segmentul Downstream au fost susţinute de cererea robustă, în timp ce creşterea marjei de rafinare a contracarat efectele negative ale scăderii diferenţialului dintre preţurile petrolului Brent şi Ural. Marja din sectorul petrochimic a crescut uşor de la un trimestru la altul, în concordanţă cu scăderea preţurilor la energie. În Tiszaújváros, MOL a realizat două investiţii: inaugurarea complexului de polioli al companiei, în valoare de 1,3 miliarde euro, în luna mai, şi demararea fazei de proiectare pentru o unitate de reciclare chimică de 40 ktpa.

În segmentul Consumer Services, volumul mai mare al vânzărilor de carburanţi şi îmbunătăţirea marjei din vânzarea produselor non-fuel au fost principalii factori care au contribuit la majorarea rezultatelor, contrabalansând efectul scăderii marjelor unitare pentru carburanţi. Câştigurile obţinute din vânzarea unor staţii de carburanţi au avut, de asemenea, un impact pozitiv. Marja non-fuel reprezintă 37,5% din marja totală în T2 2024, în creştere cu 3,9% puncte în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinută de creşterea vânzărilor de produse gastro şi alimentare. Numărul spaţiilor Fresh Corner a crescut la 1.270 în trimestrul 2 2024, de la 1.180 în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Performanţele sectorului Gas Midstream au fost influenţate de efectul combinat al condiţiilor meteorologice mai favorabile, al schimbării cererii de servicii de transport regional şi al fluctuaţiilor nefavorabile ale cursului de schimb valutar.

Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 8 ţări, iar cele de explorare în 10 ţări.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.