MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România, a înregistrat în primele şase luni din acest an vânzări de 461 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, a anunţat marţi grupul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Pentru perioada următoare, compania a aprobat în Adunarea Acţionarilor creşterea creditelor grupului cu 20 milioane euro pentru achiziţii la nivel naţional şi internaţional, program la care se vor adăuga surse proprii în funcţie de dimensiunea tranzacţiilor.

Valoarea consolidată pro-forma a EBITDA a fost de 78 milioane lei, în creştere cu 81% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce valoarea consolidată pro-forma a profitului net a fost de circa 14 milioane lei, în creştere cu 130% faţă de prima parte din 2018.

Potrivit reprezentanţilor companiei, fiecare linie de business a avut o direcţie ascendentă, accesibilitatea şi apetitul românilor pentru serviciile medicale fiind într-o creştere continuă, toate acestea susţinute de o evoluţie favorabilă la nivelul întregii pieţe şi economii.

Astfel, cel mai mare avans a fost înregistrat de clinici, care au raportat o creştere de 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, urmate de centrele de stomatologie, cu o creştere de 34% faţă de primele şase luni ale anului 2018. Clasamentul continuă cu linia de spitale, laboratoarele, farmaciile şi divizia de corporate.

“Primele şase luni ale anului 2019 au însumat câteva evenimente extrem de importante pentru noi. Am trecut graniţele şi am bifat prima tranzacţie internaţională prin care o companie românească din sectorul medical privat achiziţionează pachetului majoritar al unui grup de companii din afară – tranzacţia Rózsakert Medical Center, din Ungaria. Ne-am consolidat platforma de diagnostic şi tratament la nivel naţional prin extinderea numărului de echipamente RM (rezonanţă magnetică) de la 15 la 18. În plus, am continuat investiţiile în zona de digitalizare prin implementarea serviciilor de Self Check-In şi SelfPay în cele mai importante unităţi la nivel de grup. Sunt doar câteva proiecte care reflectă strategia noastră de dezvoltare pe care am adus-o în atenţia acţionarilor şi investitorilor nostri încă de la începutul anului şi ne bucurăm să le confirmăm şi pe această cale faptul că le-am pus în aplicare”, a declarat Mihai Marcu, preşedinte şi CEO Sistemul Medical MedLife.

În a doua jumătate a anului, MedLife îşi va concentra eforturile asupra dezvoltării programului de achiziţii şi extinderii la nivel naţional şi internaţional, bugetul planificat în acest sens fiind de 20 milioane euro, valoare aprobată în cadrul ultimei şedinţe AGEA, la care se vor mai adăuga şi alte lichidităţi proprii ale companiei în funcţie de dimensiunea tranzacţiilor.

”În ultimii zece ani am deschis sau am achiziţionat 129 de unităţi medicale la nivel naţional, reţeaua noastră de spitale şi clinici ajungând la o dimensiune egală cu următorii trei jucători de pe piaţă la un loc. Avem un plan bine structurat în continuare, prospectăm şi testăm piaţa permanent şi avem în acest moment discuţii cu 5-6 operatori din România şi cu alţi 2-3 din Ungaria şi sperăm ca în perioada următoare să concretizăm câteva tranzacţii”, a declarat Mihai Marcu.

Conform reprezentaţilor companiei, dacă va reuşi implementarea tuturor proiectelor anunţate către acţionari, există premise ca MedLife să depăşească pragul de 200 milioane de euro în 2019.

MedLife este cel mai mare furnizor de servicii private de sănătate din România şi operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Acţiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacţionare pe piaţa reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori Bucureşti, Categoria Premium, având simbolul de tranzacţionare ″M″.

Începând cu 2009, a deschis sau a achiziţionat peste 129 de unităţi medicale.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.