Grupul LVMH, proprietarul Louis Vuitton, a renunţat la preluarea de 16,2 miliarde de dolari a Tiffany, care ar fi fost cea mai mare tranzacţie din istoria industriei produselor de lux, transmite CNBC.
LVMH a anunţat miercuri că acordul de fuziune semnat în noiembrie anul trecut prevedea un termen de finalizare a tranzacţiei de cel târziu 24 noiembrie 2020. Dar Tiffany a solicitat o extindere a datei până la 31 decembrie, iar ministrul francez de Externe a recomandat companiei să amâne acordul până după data de 6 ianuarie, din cauza ameninţării Statelor Unite cu taxe pe importurile de produse franceze.
Compania a anunţat într-un comunicat că nu va putea finaliza achiziţia Tiffany ”în situaţia actuală”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
LVMH a arătat că are nevoie de timp suplimentar pentr a evalua impactul posibilelor tarife americane aplicate produselor din Franţa şi din acest motiv nu poate finaliza preluarea înainte de sfârşitul acestui an.
Acţiunile Tiffany au scăzut miercuri cu până la 10%. În acest an, titlurile Tiffany, care are o capitalizare de 14,8 miliarde de dolari, au scăzut cu aproape 9%.
Un reprezentant al Tiffany nu a răspuns solicitării CNBC pentru comentarii. Publicaţia Wall Street Journal a relatat că lanţul american de bijuterii a deschis un proces în Delaware pentru punerea în aplicare a acordului, afirmând că solicitarea guvernului francez nu are bază legală.
Pandemia de coronavirus a afectat puternic comerţul cu produse de lux, iar vânzările Tiffany în termeni comparabili au scăzut cu 44%, punând sub semnul întrebării acordul cu LVMH.
Investitorii au fost îngrijoraţi că LVMH a plătit prea mult, iar directorul general al LVNH, Bernard Arnault, a analizat reducerea preţului de preluare a lanţului american de magazine de bijuterii, a declarat o persoană apropiată situaţiei.
Pe fondul acestor probleme, LVMH şi Tiffany conveniseră să amâne termenul iniţial, care era 24 august, până pe 24 noiembrie.
Analiştii considerau că acordul va avea loc, dar la un preţ mai mic.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.