Grupul KMG International, fostul Grup Rompetrol, vrea să atingă o cotă de piaţă de 25% în România şi de 12% în Bulgaria, în următorii patru ani, arată un comunicat al grupului. În prezent, KMGI are o cotă de 16% în România, potrivit informaţiilor din piaţă.
Compania nu a precizat ce cotă de piaţă are în prezent în România şi Bulgaria.
“Pentru perioada următoare ne-am propus să continuăm dezvoltarea activităţilor şi operaţiunilor KMG International în regiune, nu doar în Bulgaria şi Moldova, ci şi în România şi Georgia – unde suntem prezenţi din 2005. În următorii patru ani, ne dorim atingerea unei cote de 25% în România şi de 12% în Bulgaria, iar până la finele acestui an finalizarea a şase noi staţii şi patru magazine în Moldova“, a declarat Cătălin Dumitru, prim vicepreşedinte operaţional al KMG International.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Grupul KMG International aniversează 15 ani de prezenţă a brandului Rompetrol în Republica Moldova şi Bulgaria.
“Extinderea activităţilor şi operaţiunilor Rompetrol în regiunea Mării Negre a reprezentat o evoluţie firească şi organică a grupului, o completare a programelor de modernizare şi creştere a rafinăriei Petromidia”, adaugă Cătălin Dumitru.
Înfiinţate la finele lui 2002, subsidarele grupului din Moldova şi Bulgaria şi-au stabilit pentru început obiectivul creării unei reţele de distribuţie a carburanţilor produşi de rafinăria Petromidia, atât în retail prin dezvoltarea de noi staţii Rompetrol, cât şi în wholesale prin depozitele din Chişinău şi Stara Zagora, dar şi din punctele de tranzit – porturile Giurguleşti şi Ruse.
Subsidiarele din Republica Moldova şi Bulgaria au ajuns de la 65 de unităţi în 2007 la 134 în prezent.
”Investiţiile totale realizate de grup din 2007 şi până în prezent în cele două ţări vecine României se ridică la circa 50 milioane dolari. În cei 15 ani de activitate, volumul total al carburanţilor livraţi către Moldova şi Bulgaria s-a ridicat la peste 4,1 milioane tone, creşterea cea mai semnificativă fiind în ultimii zece ani - de la 210.000 tone în 2007 la 760.000 tone în 2016 şi respectiv, 710.000 tone în primele zece luni ale acestui an”, informează grupul.
Cu o cotă de 38%, grupul a devenit prin subsidiara sa cel mai mare furnizor de produse petroliere în Moldova, fiind în acelaşi timp şi una dintre cele mai importante companii din sectorul de retail, unde deţine o cotă de 22%.
Din cele 78 de staţii Rompetrol din Republica Moldova, peste jumătate sunt în regiunea capitalei Chişinău. Cu un număr total de 850 de angajaţi, cele două companii membre Grupului au contribuit în ultimii 15 ani la bugetele de stat din Moldova şi Bulgaria cu circa 1,63 miliarde dolari (din care 87% în perioada 2007- 2017).
”Dezvoltarea subsidiarelor din Moldova şi Bulgaria, dar şi a celor din România şi Georgia, au fost susţinute şi de programele de investiţii derulate la rafinăria Petromidia, care au permis creşterea cantităţilor de materii prime procesate anual - de la 3,1 milioane tone în 2002 la peste 3,8 milioane tone în 2007 şi 5,4 milioane tone în 2016, dar şi a calităţii carburanţilor obţinuţi”, informează oficialii KMGI.
În perioada 2007-2016, volumul carburanţilor obţinuţi de rafinărie s-a majorat cu 32%, până la un nivel de 4,2 milioane tone anul trecut.
Pentru 2017, Rompetrol Rafinare şi-a propus să proceseze circa 5,6 milioane tone materie primă şi să obţină aproximativ 5,3 milioane tone de produse petroliere, din care circa 83% carburanţi auto (din care benzine - 1,4 milioane tone, motorine - 2,76 milioane tone, gaz petrolier lichefiat – 241.000 tone).
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.