Grupul Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa, a anunţat, joi, că a înregistrat un avans de 12% a cifrei de afaceri în primele nouă luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 2,3 miliarde de lei (500 milioane de euro), în contextul creşterii preţului aluminiului.
Totodată, profitul net a scăzut cu 12,8% în primele nouă luni (T1-T3), până la 224 milioane de lei (48,1 milioane de euro).
"În T1-T3 2018, ne-am concentrat pe investiţiile în echipamente care să ne ajute să implementăm cele mai bune tehnologii disponibile în toate segmentele de activitate şi, în acest fel, să ne atingem scopul de a ne creşte portofoliul de produse cu valoare adăugată mare şi foarte mare pentru industriile sofisticate", a declarat preşedintele consiliului de administraţie al ALRO, Marian Năstase.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În primele nouă luni ale anului 2018, au fost raportate preţuri mai ridicate ale aluminiului, cotaţia medie a acestuia la Bursa de Metale de la Londra fiind, în primele nouă luni, de 2.157 de dolari pe tonă (USD/tonă), faţă de 1.924 USD/tonă în T1-T3 2017.
În plus, vânzările de aluminiu primar au crescut la 974 de milioane de lei în primele nouă luni ale lui 2018, de la 870 de milioane de lei în T1-T3 2017.
Aceeaşi tendinţă a fost înregistrată şi în cazul vânzărilor de aluminiu procesat, care au atins nivelul de 1,062 miliarde lei în T1-T3 2018, de la 1.056 miliarde lei în T1-T3 2017, potrivit companiei.
”În primele nouă luni ale anului 2018, Grupul ALRO a continuat proiectele de investiţii în cercetare destinate infrastructurii pentru aplicaţii industriale de înaltă calificare şi tehnologiei hidroxidului de aluminiu (uscat şi umed), co-finanţate de Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional pentru Competitivitate 2014-2020”, se arată în comunicat.
Mai mult, grupul a alocat resurse pentru modernizarea laminorului la rece numărul 2 şi pentru înlocuirea unora dintre componentele cuvelor de electroliză, pentru a susţine nivelul bugetat al producţiei, precum şi pentru investiţiile în menţinerea şi îmbunătăţirea eficienţei operaţionale.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.