Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a afirmat, referitor la riscul de a pierde finanţarea de aproape 300 milioane euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pentru magistrala de metrou M4, că este convins că termenele necesare pentru implementare şi alte lucruri legate de proiect erau cunoscute de persoana care a prins proiectul în PNRR. „Faptul că au trecut acest M4 în PNRR e un semn de întrebare”, a adăugat el.
E singurul proiect în acest moment finanţat din PNRR care ridică semne de întrebare apropo de finalizare şi de reuşita de a accesa banii din PNRR. Sigur că, dacă mă iau după unii care stau pe margine şi fac pe chibiţii v-ar putea v-ar spune că sunt şi alte proiecte. Eu vă spun că celelalte proiecte care sunt prin PNRR sunt în graficul de a obţine finanţarea şi se află în grafic. Singurul care îmi ridică semne de întrebare este acesta, cel legat de M4. Sunt convins că toate aceste lucruri erau cunoscute şi în momentul în care acest proiect a fost prins în PNRR, de cine a fost prins, şi de toate termenele necesare pentru a îl implementa. Faptul că au trecut acest M4 în PNRR e un semn de întrebare”, a afirmat Sorin Grindeanu, luni într-o conferinţă de presă.
Acesta a mai spus că vor fi făcute toate demersurile necesare pentru ca aceşti bani să nu fie pierduţi şi să fie direcţionaţi către alte proiecte similare de transport.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Doi. Da, dacă lucrurile vor merge într-un ritm nedorit, voi face toate demersurile astfel încât să nu pierdem bani şi să putem să finanţăm alte proiecte de acelaşi tip de transport. Repet, semnul de întrebare rămâne legat de starea iniţială, de atunci când s-a făcut PNRR şi a fost introdus acest proiect în PNRR, pentru că erau cunoscute toate aceste lucruri. Faptul că trebuie aprobări şi PUZ şi aprobările legate de Mediu şi toate lucrurile legate de cultură, de aprobările de la Ministerul Culturii şi de toată acest schimb de «amabilităţi» cu PMB”, a completat Grindeanu.
El a reamintit faptul că Metrorex este în plin proces de selecţie a membrilor Consililui de Administraţie care vor selecta, la rândul lor directorul general al companiei.
„Metrorex în acest moment în plin proces de selecţie a membrilor în Consiliul de Administraţie care la rândul lor vor selecta directorul general. Eu cred că e un proces care nu poate fi alterat de o părere a mea acum. Firma care va selecta membrii Consiliului de Administraţie e o firmă care a câştigat o licitaţie în mod transparent şi care îşi va duce procesul la bun sfârşit. Dar viitorii membrii ai CA de la Metrorex trebuie să ţină cont de anumite concluzii legate de activitatea economică a Metrorex sau de anumite raporte, fie ele şi ale Corpului de control al ministrului sau al premierului. Sunt lucruri care sunt de domeniul evidenţei, unele dintre ele, şi care trebuie să fie îndreptate”, a explicat ministrul Transporturilor.
METROREX SA nu va putea să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor programului de finanţare prin PNRR pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, este concluzia unui raport al Corpului de Cotrol al Ministerului Transporturilor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.