Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că acele 35 de linii de cale ferată din Portul Constanţa pentru care reabilitarea se face în procedură de urgenţă sunt finalizate, precizând că restul de 64 de linii de cale ferată au fost împărţite în trei loturi, din care pentru două au fost adjudecate licitaţiile, iar cel de-al treilea se află în perioada de finalizare.
“Am pornit undeva în primăvară cu ceea ce am găsit aici pe zona feroviară şi anume acele 99 de linii de cale ferată care arătau cum arătau, cu vegetaţii crescute, cu vagoane abandonate şi am prioritizat lucrurile. Cu 35 de linii am intrat - şi încă o dată mulţumiri pentru sprijin, pentru că am intrat pe procedură de urgenţă şi am beneficiat de cei 200 de milioane de lei de la Fondul de Rezervă şi cele 35 de linii, mare parte dintre ele au fost deja recepţionate, şi anume 19, celelalte 16 urmând ca până în 10-12 noiembrie, deci în 10 zile să fie recepţionate şi ele. Cele 35 de linii intrate în procedură de urgenţă sunt finalizate. Celelalte 64 au fost împărţite în trei loturi. Deja s-au ţinut licitaţiile şi au fost adjudecate pentru două loturi, au fost adjudecaţi constructorii, pentru al treilea suntem în perioada de finalizare, inclusiv pentru al treilea lot, perioada aceea în care se mai dau clarificări. Oricum, vom închide şi acest subiect, astfel încât cele 99 de linii sau diferenţa de 64 să fie reabilitate total”, a declarat Sorin Grindeanu, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută în Portul Constanţa.
El a afirmat că unul din punctele care nu a funcţionat la ritmul la care trebuia este legat de atragerea de fonduri europene.
“Să ştiţi că unul din punctele care nu a funcţionat la ritmul la care trebuia este cel legat de atragerea de fonduri europene în anii trecuţi şi nu vreau să dau vina pe nimeni pentru că nu e o chestiune în care să fie vinovată o singură persoană. Eu cred că acest ritm trebuie să fie schimbat şi una din sursele de finanţare pe care Portul Constanţa nu are voie să o rateze. Vorbeam mai devreme cu directorul general de la CFR Infrastructură şi îmi spunea că pe diferite programe europene, fie că vorbim de CEF, fie că vorbim de Programul Operaţional Transporturi doar pe CFR în această zonă, pe exerciţiul bugetar viitor, sunt undeva la peste 800 de milioane de euro, fără TVA, care sunt prevăzuţi pentru anii viitori pe Programul Operaţional Transporturi în această zonă în dezvoltarea infrastructurii feroviare din zona Portului Constanţa. Este o chestiune pe care cei de la CFR sunt obligaţi să o facă, dacă dorim să avem dezvoltarea propusă”, a explicat Sorin Grindeanu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.