Google, divizie a grupului Alphabet, nu va mai construi sau utiliza instrumente de urmărire a traficului pe internet, după eliminarea tehnologiei existente din browserul său Google Chrome, anul viitor, decizie care va reconfigura modul de funcţionare a publicităţii online, transmite Reuters.
La începutul anului trecut, Google a anunţat pentru prima oară că va elimina cookie-urile terţilor, care timp de decenii au facilitat reclamele online, pentru a respecta standardele tot mai ferme din Europa şi Statele Unite referitoare la confidenţialitatea datelor.
Activiştii confidenţialităţii datelor au criticat de-a lungul anilor companiile, între care Google, pentru utilizarea cookie-urilor pentru a strânge date referitoare la traficul pe internet pe site-uri care nu le aparţin, în scopul construirii de profile ale intereselor utilizatorilor necesare reclamelor personalizate.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Acum, Google se angajează să nu mai folosească altă tehnologie pentru a înlocui cookie-urile şi să nu construiască funcţii în cadrul Chrome pentru a avea acces la datele respective.
Compania continuă însă să testeze modalităţi prin care companiile să poată oferi reclame ţintite unor grupuri mari de utilizatori anonimi, cu interese comune.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.