Google, Ford Motor, Uber şi alte două companii au decis formarea unei coaliţii pentru a cere împreună măsuri federale în Statele Unite în vederea accelerării intrării pe piaţă a automobilelor autonome, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Din Self-Driving Coalition for Safer Streets (Coaliţia Automobilelor Autonome Pentru Străzi Mai Sigure) mai fac parte compania suedeză Volvo Cars, membră a grupului chinez Zhejiang Geely Holding Group şi Lyft, companie care concurează Uber.

Grupul de companii a anunţat într-un comunicat că ”va colabora cu parlamentarii, autorităţile de reglementare şi populaţia, pentru a explica siguranţa şi beneficiile sociale ale vehiculelor autonome”.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Un fost oficial al Administraţiei pentru Siguranţa Traficului Rutier (NHTSA), David Strickland, va fi consultant şi purtător de cuvânt al coaliţiei.

”Oamenii vor reguli clare şi să ştie ce trebuie făcut pentru ca vehiculele complet autonome să poată circula. Nimeni nu vrea să o ia pe scurtătură”, a declarat marţi Strickland, care a acordat deja consultanţă Google în domeniul maşinilor autonome.

Strickland a spus că grupul reprezintă o mişcare de informare şi promovare, nu doar de lobby pe lângă parlamentari şi autorităţi de reglementare.

În 2014, un număr de 32.675 de oameni au murit şi alţi 2,3 milioane au fost răniţi în 6,1 milioane de accidente rutiere care au avut loc în SUA.

Aproximativ 94% dintre accidentele rutiere au avut loc din cauza erorilor umane.

NHTSA organizează miercuri un al doilea forum public referitor la recomandările instituţiei pentru automobilele autonome, la care vor avea loc comentarii din partea companiilor de tehnologie şi producătorilor auto, la Stanford University.

Reprezentanţii NHTSA speră să publice în luna iulie recomandările instituţiei în domeniul automobilelor autonome, pentru statele federale, parlamentari şi companii.

În luna februarie, NHTSA a apreciat că sistemul de inteligenţă artificială care pilotează un automobil Google autonom poate fi considerat şofer, în legislaţia federală, acesta fiind un pas major către obţinerea aprobărilor pentru vehiculele autonome.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.