Turismul internaţional este la acest moment pe o pantă ascendentă, fiind tot mai aproape de nivelul pre-pandemic, iar de această revenire se bucură atât jucătorii din industrie, cât şi micii producători locali de la care se aprovizionează unii dintre hotelieri, arată o analiză a Fundaţiei PRO Economica.
”Industria turismului continuă să se redreseze, fiind tot mai aproape de nivelul pre-pandemic, iar de această revenire se bucură atât principalii jucători din industrie, cât şi micii producători locali de la care se aprovizionează unii dintre hotelieri. În ciuda provocărilor economice şi geopolitice existente, industria turismului continuă să se redreseze, fiind tot mai aproape de nivelul pre-pandemic. Nu doar principalii jucători din industrie se bucură de această revenire atât de aşteptată, ci şi micii producători locali de la care se aprovizionează unii dintre hotelieri, turismul fiind, de altfel, o industrie care acţionează ca un element dinamizant al economiei ţării prin efectul său multiplicator”, arată Fundaţia PRO Economica.
Turismul internaţional este la acest moment pe o pantă ascendentă, dând semne de redresare puternică şi constantă, în ciuda provocărilor economice şi geopolitice tot mai frecvente.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Dacă în prima parte a anului ne apropiam de 50% din numărul de turişti de dinainte de pandemie conform unui raport al Organizaţiei Mondiale a Turismului, în sezonul estival fluxul de turişti a crescut considerabil. Dacă se menţine acelaşi trend ascendent al cererii, experţii se aşteaptă ca până la final de an să atingem chiar şi 80-85% din nivelul pre-pandemic la nivel european. Dat fiind numărul tot mai mare de turişti la nivel mondial şi, totodată, interesul tot mai crescut pentru o dezvoltare sustenabilă, şi industria turismului se modelează acestei idei, jucătorii din domeniu concentrându-şi tot mai mult eforturile pentru a dezvolta diverse forme de turism durabil în contrabalansarea turismului clasic”, precizează Fundaţia PRO Economica.
Aşa au apărut în oferta turistică vizite la producătorii locali, degustări de diferite produse, participarea la culesul legumelor şi fructelor, experienţe care oferă o cu totul altă viziune asupra agro-turismului. Spre exemplu, în judeţul Harghita există numeroşi fermieri sau mici producători care oferă turiştilor degustări tradiţionale sau chiar ateliere de gătit, cum ar fi atelierele de făcut unt.
”Hotelurile contribuie la dezvoltarea micilor producători prin preluarea producţiei de legume, fructe şi carne. Deşi dezvoltat încă timid comparativ cu alte ţări din Vest, conceptul culinar ecologic „de la fermă la consumator” îşi face tot mai simţită prezenţa şi în România, cu precădere în Transilvania, unde iniţiativa este susţinută de către Fundaţia PRO Economica. Această organizaţie urmăreşte crearea unui lanţ autosustenabil în agricultură şi stimularea a trei domenii interdependente: turism, agricultură şi comerţ, investind zeci de milioane de euro, fonduri nerambursabile, în mai multe proiecte turistice din Transilvania”, mai anunţă Fundaţia PRO Economica.
Prin proiectele de dezvoltare a regiunii în trei paşi se numără şi finanţări acordate crescătorilor de animale şi producătorilor de legume, fructe, lactate şi miere. Circa 65 milioane de euro au fost acordate pentru peste 5.000 de micro-proiecte ale micilor agricultori din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş.
Concomitent, sunt finanţate investiţii mari din zona turismului, finanţări de circa 90 de milioane de euro fiind până acum acordate pentru dezvoltarea şi înfiinţarea unităţilor de cazare, şi anume hoteluri de 3-5 stele, respectiv ferme şi unităţi de prelucrare şi procesare produse alimentare,care să integreze în oferta lor produse naturale, de origine locală. Practic, se încheie astfel într-un mod armonios circuitul de producţie, procesare şi desfacere.
“Prin acţiunile pe care le finanţăm căutăm să sprijinim cât mai mult mediul antreprenorial local şi mai ales micii producători din regiune, aceştia fiind anterior cel mai adesea neglijaţi şi, totodată, printre cei mai afectaţi de pandemie. Noi nu le acordăm doar finanţări, ci le asigurăm şi posibilităţile de dezvoltare, hotelierii fiind în acest sens o verigă extrem de importantă. Ei asigură parţial lanţul de distribuţie al acestor producători, comenzile lor fiind mai bine plătite, constante, construind astfel într-un mod sănătos şi solid mediul antreprenorial local. Ca atare, revenirea turismului la niveluri similare perioadei pre-pandemice şi, implicit, a numărului de rezervări hoteliere, contribuie în mod benefic pe mai multe paliere decât ar părea la o primă anliză succintă a impactului turismului în economie”, a declarat Monika Kozma, director general Fundaţia Pro Economica.
Fundaţia Pro Economica Alapítvány este o organizaţie care are ca obiectiv principal îmbunătăţirea nivelului de trai al familiilor din România, dezvoltarea condiţiilor de viaţă economică, socială, culturală şi religioasă, bazată pe cercetări ştiinţifice şi tehnice. Scopul programelor demarate de către Fundaţie este de a crea un climat economic prielnic dezvoltării afacerilor loacale, prin păstrarea tradiţiilor şi valorilor din regiune.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.