Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever, una dintre cele mai importante aplicaţii de mobilitate din România, au anunţat marţi că au demarat procedurile legale pentru a contesta în instanţă reprezentativitatea la nivel naţional şi de sector a Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) în dialogul cu autorităţile.
”Dosarul nr. 16992/3/2019 a fost depus la Tribunalul Bucureşti”, arată un comunicat.
Cele trei organizaţii spun că îşi exprimă astfel nemulţumirea şi îngrijorarea privind acţiunile COTAR de promovare a unor interese nereprezentative la nivelul industriei.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Prin demersurile juridice iniţiate, Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania şi Clever urmăresc asigurarea unui cadru relevant de dialog între autorităţi şi toate părţile activ interesate de modernizarea activităţilor de transport din România”, arată părţile.
În acest context, statutul nereprezentativ al COTAR în dialogul cu autorităţile reprezintă o barieră pentru eforturile de modernizare a cadrului legislativ actual şi de asigurare a unei concurenţe reale în industrie, adaugă acestea.
“Pentru a fi reprezentativă la nivel de industrie, confederaţia ar trebui să fie formată din cel puţin două federaţii patronale, conform prevederilor în vigoare pentru constituirea unei confederaţii, şi să aibă membri care să activeze în toate tipurile de activităţi din sector, criterii care nu sunt în acest moment îndeplinite. În acelaşi timp, o mare parte dintre membrii confederaţiei nu mai sunt în activitate, nu mai activează în domeniul transporturilor sau sunt în prezent dezafiliaţi şi înscrişi în alte federaţii. Implicit, membrii rămaşi activi nu însumează, prin angajaţii lor, procentele minimale cerute de lege”, a explicat Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
Cele trei organizaţii precizează că formaţiunea COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie şi că în ultimii ani a încercat să elimine orice aplicaţie de tip agregatoare de taxi.
“COTAR nu doar că nu îndeplineşte criteriile legale şi de legitimitate ca reprezentant principal al patronatelor din sectorul transporturilor din România, dar în ultimii ani a încercat de nenumărate ori să elimine orice aplicaţie de tip agregatoare de taxi. Au avut cinci propuneri de regulamente la Primăria Bucureşti şi trei propuneri de ordonanţe în detrimentul şoferilor de taxi şi aplicaţilor, iar în acest moment urmăresc eliminarea totală a concurenţei. În condiţiile în care peste 70% dintre şoferii de taxi folosesc aplicaţiile agregatoare de tipul Clever ca principală sursă de preluare a comenzilor, considerăm că membrii COTAR ignoră în mod voit dorinţa taximetriştilor”, precizează Anca Gherle, Public Affairs Clever.
Crearea unui cadru legislativ coerent şi echitabil este esenţial pentru modernizarea acestui domeniu şi pentru asigurarea unui transport eficient în Bucureşti şi marile oraşe din România, adaugă organizaţia.
"COTAR nu mai reprezintă interesele industriei de taximetrie în ansamblu, ci doar a unor companii de transport membre ale căror iniţiative susţin instaurarea unui monopol pe piaţa de transport de persoane şi care sunt mai degrabă interesate să protejeze interesele financiare ale patronilor de companii de transport”, precizează Ioan Pugna, vicepreşedinte al Asociaţiei de Monitorizare Taxi Transilvania.
Aplicaţiile de mobilitate urbană sunt folosite de peste 2,5 milioane de români.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.