Compania de modă rapidă Forever 21 le cere proprietarilor de spaţii comerciale din Statele Unite o reducere a chiriilor pentru magazinele sale, deoarece vânzările scad şi are dificultăţi să ţină pasul cu concurenţii mai abili, precum companiile chineze Shein şi Temu, potrivit CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Retailerul, care are peste 380 de magazine în SUA, le-a cerut unor proprietari să-i reducă chiria cu până la 50%, au declarat pentru CNBC oameni familiarizaţi cu problema.

Deşi compania se confruntă cu dificultăţi financiare, încă nu a angajat consilieri şi nu are în vedere declararea unui al doilea faliment, au spus osursele.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

Forever 21 lucrează pentru a-şi restructura numeroasele contracte de închiriere, astfel încât să poată reduce costurile, au spus ei.

Forever 21 se confruntă cu o serie de probleme care i-au afectat de mult afacerea. Funcţionează pe piaţa de modă rapidă din ce în ce mai saturată, au spus sursele, care au adăugat, de asemenea, că retailerul se luptă să gestioneze inventarul şi să înţeleagă şi să răspundă consumatorilor săi.

Problemele retailerului vin după ce acesta a depus cerere de protecţie în caz de faliment în 2019 şi a fost cumpărat ulterior de un consorţiu care include compania de management al mărcii Authentic Brands Group şi proprietarii Simon Property Group şi Brookfield Property Partners.

Când compania a cerut protecţie împotriva falimentului, avea peste 800 de magazine la nivel global.

La fel ca mulţi retaileri, amprenta masivă a magazinelor Forever 21 a cântărit asupra bilanţului său atunci când a depus pentru prima dată cerere de protecţie în caz de faliment.

Retailerul s-a extins prea repede în timpul fazei de creştere, lăsându-l incapabil să investească în lanţul său de aprovizionare şi să răspundă rapid la tendinţele în schimbare.

Închiderea a sute de magazine după depunerea cererii de protecţie în caz de faliment nu a rezolvat problemele. Poziţia financiară a Forever 21 a afectat, de asemenea, performanţa operatorului său Sparc Group - societatea mixtă care include Authentic, Simon şi, începând din vara trecută, gigantul de modă rapidă legat de China Shein.

Sparc conduce operaţiunile Forever 21, precum şi câţiva alţi retaileri anteriori falimentaţi, inclusiv Aeropostale, Brooks Brothers şi Lucky Brand. Sparc a refuzat să comenteze pentru CNBC. Simon nu a returnat o cerere de comentariu.

Multe dintre problemele Sparc provin din dificultatea de a fuziona numeroase mărci vechi şi de a încerca să-şi centralizeze echipele, tehnologia, marketingul, comerţul electronic, aprovizionarea şi lanţurile de aprovizionare, a spus una dintre persoane. Se luptă, de asemenea, cu problema derulării mărcilor care funcţionează de mult timp în principal în mall-uri.

Contractele de închiriere scumpe pentru magazinele care au performanţe slabe în raport cu dimensiunea lor pot împovăra adesea bilanţurile comercianţilor cu amănuntul şi epuizează numerarul.

Forever 21 şi-a plătit în mod constant furnizorii cu întârziere în ultimul an, potrivit datelor de la Creditsafe, o platformă de business intelligence care analizează riscurile financiare, juridice şi de conformitate ale companiilor.

Datele arată că modelele de plată ale Forever 21 către furnizori au fluctuat, unele facturi fiind restante cu peste 70 de zile la sfârşitul anului 2023, potrivit Creditsafe.

Multe companii, inclusiv multe care sunt sănătoase, lasă facturile neplătite timp de săptămâni sau luni, dar plăţile întârziate pot semnala şi probleme financiare mai mari.

Media industriei s-a situat între 12 şi 13 zile în întârziere în ultimele 12 luni, a declarat purtătorul de cuvânt al Creditsafe, Ragini Bhalla.

În trecut, principalii rivali ai Forever 21 au inclus H&M şi Zara. În zilele noastre, cei mai mari duşmani ai săi sunt comercianţii cu amănuntul ultra-rapizi, precum Shein şi Temu.

”Este o viteză cu care este aproape imposibil de concurat. Aşadar, dacă juxtapui orice marcă care a fost acum aproximativ 20 de ani cu aceste noi companii de producţie la cerere, modă rapidă... este ca şi cum ai compara un telefon mobil din 2000 cu cel mai nou iPhone. Viteza, calitatea, totul este pur şi simplu diferit”, a spus unul dintre oameni.

”De îndată ce cineva devine viral într-o ţinută nouă pe TikTok, Shein o face imediat şi niciun brand obişnuit nu poate ţine pasul cu asta.”

La conferinţa ICR din ianuarie, CEO-ul Authentic Brands, Jamie Salter, a declarat că achiziţionarea Forever 21 a fost ”probabil cea mai mare greşeală” a carierei sale, adăugând că a greşit şi când nu a recunoscut mai devreme ameninţarea competitivă reprezentată de Shein şi Temu.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.