Fondul de garantare a asiguraţilor (FGA) a anunţat luni că a luat act de decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance şi constatarea stării de insolvenţă a societăţii. Fondul precizează că, potrivit legii, doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României creditorii de asigurări ai City Insurance pot depune cereri de plată la FGA sau cereri de restituire primă.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a anunţat vineri deschiderea procedurii falimentului împotriva City Insurance, precum şi retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii.
"Fondul de garantare a asiguraţilor (FGA) a luat act de decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance şi constatarea stării de insolvenţă a societăţii, urmând ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să promoveze, în instanţă, cererea de deschidere a procedurii de faliment împotriva asigurătorului. Astfel, începând de astăzi, FGA poate proceda, la cererea posibililor creditori de asigurări ai Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance, la deschiderea dosarelor de daună", informează FGA.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cererea de deschidere a dosarului de daună (Anexa 7) se poate completa în situaţia în care s-a produs un eveniment asigurat acoperit de o poliţă de asigurare în vigoare, în perioada cuprinsă între data retragerii autorizaţiei de funcţionare şi data denunţării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, în instanţă.
"Potrivit legii, doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României creditorii de asigurări ai Societăţii de Asigurare Reasigurare City Insurance pot depune cereri de plată la FGA ( Anexa nr 10) sau cereri de restituire primă (Anexa nr 9). Cererile de plată se pot depune începând cu data publicării deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară de retragere a autorizatiei asiguratorului şi până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Pentru creanţele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată poate fi depuse în maximum 90 de zile de la data naşterii dreptului de creanţă al creditorului de asigurări", mai arată FGA.
Conform Deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară, Fondul de garantare a asiguraţilor va prelua evidenţele complete ale dosarelor de daună, precum şi evidenţele tehnico-operative şi contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizaţiei de funcţionare a societăţii. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potenţialilor creditori de asigurare.
"Instrumentarea de către Fond a cererilor de plată se va face doar după preluarea evidenţelor complete ale dosarelor de daună precum şi a evidenţelor tehnico-operative şi contabile. Potrivit legii, art. 266 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări, doar după rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, şi doar către creditorii de asigurări care au depus cereri de plată şi care au dosarele complete", precizează Fondul.
Plata despăgubirilor se va face în limita a 450.000 lei pentru fiecare creditor.
"Ţinând cont de situaţia pandemică existentă, FGA face apel către potenţialii creditori de asigurare să depună solicitările Online, sau prin intermediul unui serviciu poştal. Prin intermediul serviciului de Email, vă recomandăm: Deschidere dosare daună (Anexa 7): constatari.daune@fgaromania.ro; Cereri de plată (Anexa 9 şi 10): cerere.plata@fgaromania.ro; Petiţii/Sesizări: petitii@fgaromania.ro; Pentru orice alte solicitări/întrebări etc: office@fgaromania.ro; Comunicare cu mass-media: comunicare@fgaromania.ro; Adresă Poştală: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, Bucureşti", mai arată Fondul.
FGA precizează că toate explicaţiile necesare pentru demararea procesului de depunere a cererilor de deschidere a dosarelor de daună sau a cererilor de plată sunt postate pe site-ul FGA.
Fondul de Garantare a Asiguraţilor s-a constituit ca persoană juridică de drept public conform Legii nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor. Fondul este o schemă de garantare în domeniul asigurărilor şi are drept scop protejarea creditorilor de asigurări de consecinţele insolvenţei unui asigurător.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.