La nivelul anului trecut, s-au înregistrat 782 de incidente în care pasagerii au pierdut zborul de legătură şi zile de concediu şi au suportat costuri suplimentare pentru întoarcerea acasă, arată datele companiei Flight Refund, specializată în obţinerea de dezbăgubiri în acest sector. Potrivit acesteia, călătorii din România pierd anual despăgubiri de aproximativ 22 milioane de euro la care sunt îndreptăţiţi când zborurile lor sunt anulate, întârziate sau supravândute.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Oficialii companiei spun că cea mai mare parte a călătorilor români nu ştiu că au dreptul la despăgubiri în cazul în care zborul lor are întârzieri sau este anulat.

”Atât zborurile către destinaţiile externe, cât şi cele locale, au înregistrat creşteri cu două cifre în ultimii ani. 2017 reprezintă un record absolut pentru industria aeriană din România – traficul de pasageri de pe toate aeroporturile din ţară a depăşit 20 de milioane, ceea ce reprezintă o creştere de 23%, faţă de anul anterior”, spun oficialii companiei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Datele Flight Refund, companie dedicată rezolvării cererilor îndreptăţite ale călătorilor privind serviciile companiilor aeriene, arată că anul trecut au existat 782 de zboruri întârziate sau chiar anulate.

În aceste situaţii, potrivit Regulamentului European 261/2004, pasagerii sunt îndreptăţiţi să primească din partea companiei aeriene o compensaţie de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii trei ani.

“Din nefericire, un procent foarte mic - sub 1% dintre pasageri - cunoaşte faptul că poate primi astfel de compensaţii. De asemenea, călătorii nu ştiu că pot apela gratuit la ajutor de specialitate şi primi banii într-un termen rezonabil. Pentru anul trecut, în cazul celor 782 de zboruri cu probleme, aproximativ 500 dintre acestea s-au calificat pentru compensare, ceea ce înseamnă că, pe baza estimărilor noastre, cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 milioane de euro”, a declarat Anikó Bolyó, director general Flight Refund.

Compania percepe doar fee-ul de succes, încasat din compensaţia plătită de operatorul aerian, indiferent de calea prin care a fost obţinută compensaţia, fie ca răspuns la cererea de compensare sau în urma unui proces, spun reprezentanţii acesteia.

„Alternativele pentru solicitarea despăgubirilor sunt ori mai costisitoare (angajarea unui avocat) ori mai anevoioase (demers personal)”, mai spun ei.

Potrivit lui Anikó Bolyó, chiar dacă pasagerii îşi cunosc drepturile, solicitarea compensaţiei este un proces legal lung şi anevoios, care necesită o cunoaştere amănunţită a dreptului internaţional, devenind, astfel, o rută descurajantă pentru majoritatea călătorilor.

Serviciul Flight Refund a fost înfiinţat în 2012, de către două persoane particulare, economistul şi specialistul în comunicare Barbara Schulhof şi Tamás Doffek, investitor particular. Ce doi au constatat că nici măcar pasagerii care zboară în mod regulat nu ştiu ce drepturi au, respectiv ce despăgubiri li se cuvin în cazul anulării/întârzierii unei curse.

Compania Flight Refund a dezvoltat rapid aria de activitate, extinzând-se din Ungaria şi Europa Centrală către piaţa întregii Uniuni Europene şi spre alte destinaţii internaţionale. Încă din 2016, compania are clienţi din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Franţa, Portugalia şi Spania.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.