Transportatorul feroviar privat de marfă Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a înregistrat o creştere de 5,5% a afacerilor în 2015, până la 731,4 milioane lei (165 milioane euro), dar şi o scădere de 93% a profitului net, până la 2,2 milioane lei, potrivit bilanţului publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor.
GFR este al doilea operator feroviar de marfă din România după cota de piaţă, fiind principalul competitor al companiei de stat CFR Marfă.
Gruia Stoica a fost condamnat definitiv la doi închisoare cu suspendare şi muncă în folosul comunităţii în februarie 2016, într-un dosar în care este cercetat din 2014 pentru trafic de influenţă.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
El a fost arestat preventiv în ianuarie 2014, fiind acuzat de către procurorii anticorupţie de cumpărare de influenţă, după ce i-ar fi dat avocatului Doru Boştină trei milioane de euro.
Suma urma să fie utilizată pentru a mitui şefi din CFR Marfă, cu scopul ca aceştia să dezvăluie preţul cerut de compania de stat la o licitaţie pentru transportarea cărbunelui, organizată de Complexul Energetic Oltenia (CEO).
GFR, cea mai importantă companie a lui Gruia Stoica, a înregistrat anul trecut venituri totale de 751 milioane lei, în creştere cu 4,6%.
Datoriile companiei au crescut uşor, cu 2,7%, până la 355,3 milioane lei, iar numărul angajaţilor a avansat cu 22%, până la 2.613.
Cealaltă companie importantă a lui Gruia Stoica, Grampet, a înregistrat anul trecut afaceri în scădere cu 25%, până la 86,8 milioane lei.
Gruia Stoica controlează, prin Grampet, câteva afaceri de dimensiune redusă de transport feroviar de marfă în Bulgaria, Austria şi Ungaria.
În portofoliul grupului se mai află şi Rolling Stock Company, o firmă mixtă de leasing de material rulant realizată de GFR şi CFR Marfă, dar la care firma lui Gruia Stoica deţine controlul, cu o participaţie de 51%.
Gruia Stoica mai deţine şi compania Electroputere VFU Paşcani, specializată în construcţia şi reparaţia de vagoane destinate atât transportului de marfă, cât şi celui de pasageri.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.