Fiat Chrysler şi PSA, proprietarul Peugeot, negociază o fuziune care ar putea crea un producător auto în valoare de 50 de miliarde de dolari, a declarat marţi o sursă apropiată situaţiei, transmite Reuters.
Publicaţia Wall Street Journal a relatat prima oară despre aceste discuţii.
Acţiunile Fiat Chrysler au crescut puternic, marţi, în urma informaţiei, fiind tranzacţionate ulterior în urcare cu peste 7,5%. Cele două companii au refuzat să comenteze.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Fiat Chrysler a anunţat la începutul acestui an că ar urma să fuzioneze cu grupul francez Renault, dar discuţiile au eşuat până la urmă.
Investitorii au speculat de mai mulţi ani că Fiat Chrysler caută un partener de fuziune, încurajat de retorica fostului director general al grupului, Sergio Marchionne, care a decedat.
În 2015, Marchionne a susţinut că industria auto are nevoie de consolidare şi a încercat fără succes să atragă General Motors într-un acord.
Peugeot şi Fiat Chrysler au discutat despre fuziune la începutul acestui an, înainte ca Fiat Chrysler să fi făcut grupului Renault o ofertă de fuziune în valoare de 35 de miliarde de dolari. La momentul respectiv, Fiat Chrysler a anunţat că acordul cu Renault ar oferi mai multe avantaje decât o fuziune cu Peugeot.
Preşedintele Fiat Chrysler, John Elkann, a întrerupt negocierile cu Renault în luna iunie, după intervenţia guvernului francez, şi a cerut Renault să îşi rezolve mai întâi tensiunile din relaţiile cu partenerul japonez de alianţă Nissan Motor.
După eşuarea negocierilor cu Renault, directorul general al Fiat Chrysler, Mike Manley, a lăsat deschisă posibilitatea de a discuta cu alţi posibili parteneri, dar a spus că grupul italo-american poate să rămână şi singur, în pofida costurilor în creştere pentru dezvoltarea de vehicule electrice şi a reglementărilor mai stricte din Europa, Statele Unite şi China referitoare la emisii.
Directorul general al Peugeot, Carlos Tavares, a respins ideea unei fuziuni cu Fiat Chrysler, în timpul unei discuţii cu reporterii la salonul auto de la Frankfurt.
”Nu avem nevoie de el”, a afirmat Tavares, întrebat dacă mai este interesat de un acord cu Fiat Chrysler.
Tavares a aplicat o strategie de dezvoltare agresivă a Peugeot, cumpărând în 2017 marca germană Opel de la General Motors, pentru 2,6 miliarde de dolari. Ulterior, Tavares a coordonat redresarea Opel. Fiat Chrysler are deja un parteneriat cu Peugeot pentru vehicule comerciale.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.