Modelele electrice şi hibride ar trebui să reprezinte 80% din vânzările Ferrari până în 2030, a spus joi producătorul de automobile de lux investitorilor, promiţând că va produce maşini ”şi mai unice”, pe măsură ce se bazează pe parteneri pentru a face tranziţia costisitoare la maşinile cu emisii zero, transmite Reuters.
”Tot ceea ce facem se va concentra întotdeauna pe a fi în mod distinctiv Ferrari”, a spus preşedintele John Elkann, în timp ce compania şi-a dezvăluit noul plan de afaceri.
Electrificarea ”ne va permite să facem şi mai multe maşini unice”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Pentru a reduce investiţiile, Ferrari va folosi furnizori pentru componente sau software care nu sunt esenţiale, cum ar fi un sistem de operare, a spus directorul executiv Benedetto Vigna.
La fel ca alţi producători de maşini sport, dificultatea Ferrari depăşeşte doar investiţia în modele electrice pentru a oferi performanţe ridicate - bateriile actuale ale vehiculelor electrice (EV) nu pot egala puterea susţinută a maşinilor sport cu motor cu ardere internă.
La fel ca rivalii săi, Ferrari vinde, de asemenea, o experienţă emoţionantă clienţilor bogaţi, centrată pe vuietul gutural al motoarelor sale puternice.
Pe măsură ce trece la producţia de automobile electrice, Ferrari trebuie să se asigure că clienţii şi investitorii cu valoare netă ridicată participă la această tranziţie.
A ieşi în evidenţă în multitudinea de vehicule electrice care vin pe piaţă, care pot accelera toate rapid, ar putea fi dificil pentru producătorul auto italian, ale cărui maşini pornesc de la aproximativ 210.000 de euro (219.282,00 dolari).
Între timp, Ferrari va dezvălui în septembrie primul său SUV - propulsat de motorul său comercial cu 12 cilindri care consumă gaz.
Vigna a confirmat că Ferrari va lansa primul său model electric în 2025, unul dintre cele 15 modele noi care vor deveni disponibile între 2023 şi 2026.
Ferrari se aşteaptă că maşinile complet electrice vor reprezenta 5% din vânzări în 2025 şi 40% în 2030.
Modelele hibride ar trebui să crească la 55% din vânzări în 2025 de la 20% în 2021, înainte de a scădea la 40% în 2030.
Vigna a spus că Ferrari îşi va dezvolta propriile motoare electrice, invertoare şi module de baterie, pe o nouă linie de asamblare la fabrica sa din Maranello, Italia, în timp ce externalizează componente non-core.
Pentru a economisi bani, Ferrari nu va dezvolta un sistem de operare pentru vehicule electrice. În schimb, alţi producători de automobile, inclusiv Tesla şi Mercedes, spun că sistemele de operare proprii pentru a rula maşini, a gestiona upgrade-urile wireless şi a colecta date despre obiceiurile şi preferinţele şoferilor sunt cruciale.
”Nu voi construi niciodată un sistem de operare Ferrari, aş fi prost. Trebuie să te concentrezi asupra zonelor în care poţi fi cel mai bun”, le-a spus Vigna investitorilor.
Ferrari lucrează cu patru parteneri din Europa şi Asia pe componentele bateriilor, pentru a cerceta următoarea generaţie de baterii cu stare solidă, de înaltă densitate energetică.
Ferrari a declarat că va investi 4,4 miliarde de euro până în 2026, oferind în acelaşi timp câştiguri de bază de 2,5-2,7 miliarde de euro până în acel an.
Previziunile actuale ale Ferrari pentru 2022 sunt pentru câştiguri de bază ajustate de 1,65-1,70 miliarde de euro.
Producătorul auto se aşteaptă la un flux de numerar cumulat de 4,6-4,9 miliarde de euro între 2022 şi 2026.
Într-o nota adresată clienţilor, analistul Kepler Cheuvreux, Thomas Besson, a spus că previziunile financiare ale Ferrari au transmis ”un semnal clar optimist”, totuşi a remarcat că directorii au evitat întrebările despre volumele de producţie.
”Dar direcţia este clară. Electrificarea este necesară, dar nu va schimba ADN-ul companiei şi al produselor sale”, a scris Besson.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.