Cel mai mare producător de cosmetice cu capital românesc, Farmec Cluj-Napoca, deschide un magazin la Braşov, în urma unei investiţii de 55.000 de euro, extinzând reţeaua la opt unităţi, la care se adaugă primele magazine Gerovital din România inaugurate săptămâna trecută, la Bucureşti şi Constanţa, şi intenţionează să iasă pe piaţă cu încă trei locaţii până la finele anului, a anunţat joi compania.
"Inaugurarea primului magazin Farmec la Braşov face parte din strategia de extindere a reţelei de magazine Farmec în ţară. Ne-am propus ca până la finalul anului 2016 să investim 200.000 de euro în deschiderea şi modernizarea magazinelor proprii în ţară”, a declarat directorul general al companiei, Mircea Turdean.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Magazinul din Braşov este situat central, în Piata Sfatului, având o suprafaţă totală de 60 metri pătraţi, iar clienţii au la dispoziţie peste 400 de produse, dar şi consultanţă permanentă legată de acestea, prin intermediul consilierilor din magazin.
Producătorul local de cosmetice are în prezent opt magazine, dintre care trei sunt în Cluj-Napoca, iar restul în Arad, Sibiu, Târgu Mureş, Timişoara şi Braşov.
Pe lângă acestea, Farmec a deschis săptămâna trecută primele două magazine Gerovital, la Bucureşti şi Constanţa.
Până la finalul anului, compania va mai fi prezentă pe piaţă cu încă trei locaţii.
Farmec înregistrează anual o medie de 12.000 clienţi, persoane fizice, în magazinele de brand, iar valoarea medie a coşului de cumpărături pentru comerţul tradiţional este de aproximativ 50 lei. În cazul primului magazin deschis în Capitală, valoarea urcă la 84 lei, o sumă peste media înregistrată la nivel naţional.
Produsele Farmec sunt prezente în peste 30 de ţări, între care Japonia, Iran, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Slovacia, Republica Moldova, Cehia, Norvegia, Croaţia, Thailanda, Liban, Iordania, Kuwait, EAU, Coreea de Sud, SUA.
Turdean declara în martie pentru News.ro că exporturile au o cotă de 5-6% din cifra de afaceri a companiei, iar ţinta producătorului este să ajungă la 10% în exporturi în 2-3 ani.
Farmec Cluj-Napoca a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 38,5 milioane de euro. Pentru anul în curs, clujenii şi-ai planificat o creştere a vânzărilor cu cel puţin 10%, dar şi consolidarea poziţiei de lider pe segmentul produselor de îngrijire a feţei, al produselor demachiante şi al celor pentru tratamentul părului.
Pe lângă magazinele din ţară, compania a deschis, în sistem de franciză, nouă magazine monobrand în străinătate, în ţări precum Spania, Franţa, Grecia, Ungaria sau Emiratele Arabe Unite.
După privatizarea companiei prin metoda MEBO în 1995, Farmec a devenit un business controlat de familia Turdean, cu 60% din acţiuni. Celelalte acţiuni sunt deţinute de Petru Pântea, cu o participaţie de 16%, şi de angajaţii Farmec.
Producătorii locali de cosmetice deţin o cotă de 10% dintr-o piaţă de 750 de milioane de euro dominată de multinaţionale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon. În afară de Farmec, din rândul mărcilor autohtone alte trei business-uri au un cuvânt de spus în industrie, precum Cosmetic Plant, Elmiplant şi Gerocossen.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.