Facebook nu va mai permite imagini despre autovătămare, înăsprind politicile faţă de conţinutul suicidar, pe fondul criticilor în creştere referitoare la modul în care companiile de media moderează conţinutul violent şi posibil periculos, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Reţeaua socială a mai anunţat că va fi mai dificil de căutat pe Instagram conţinutul legat de autovătămare şi se va asigura că acesta nu apare la recomandări în secţiunea Explore de pe aplicaţia pentru fotografii.

Anunţul Facebook a avut loc marţi, când a fost Ziua Mondială de Prevenire a Sinuciderilor, şi urmează remarcilor făcute de Twitter potrivit cărora conţinutul legat de autovătămare nu va mai fi raportat ca abuziv, pentru a reduce stigmatul sinuciderii.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Aproximativ opt milioane de oameni mor anual prin sinucidere, respectiv o persoană la fiecare 40 de secunde, potrivit unui raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.

Facebook are o echipă de moderatori care urmăresc conţinut cum ar fi transmiterea în direct a actelor violente, precum şi sinuciderile. Compania lucrează cu minimum cinci parteneri, din cel puţin opt ţări, pentru evaluarea conţinutului, potrivit Reuters.

Guverne din întreaga lume încearcă să stabilească modalităţi mai eificente de control al conţinutului de pe reţelele sociale, acuzate deseori că încurajează abuzurile, răspândirea pornografiei online şi manipularea alegătorilor.

Amzon.com a anunţat în august că intenţionează să promoveze numere de telefon de tip helpline pentru clienţii care caută informaţii despre sinucidere pe site-ul companiei, după ce căutările pe platforma sa au arătat că există utilizatori care caută produse cu potenţial vătămător.

Google, Facebook şi Twitter au pus deja la dispoziţia utilizatorilor numere helpline, ca urmare a căutărilor acestora a termenului ”sinucidere”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.