Facebook va lansat în următoarele luni o nouă platformă de publishing, în Statele Unite, care va permite scriitorilor independenţi şi jurnaliştilor să ajungă la audienţe noi şi să îşi valorifice financiar munca, prin intermediul newsletterelor pe email şi al site-urilor individuale, transmite Reuters.
Tot mai mulţi scriitori şi jurnalişti recurg la sistemul newsletterelor pe email, preferând libertatea editorială, care le permite să se îndepărteze de modelul de afaceri bazat pe reclame, care se află într-un declin constant.
Concurenţa se intensifică între firme precum Substack, Medium şi Revue - cumpărată recent de Twitter - care permit creatorilor de conţinut să încerce un mix de newslettere plătite şi gratuite pentru a ajunge la cititorii potenţiali.
Noua platformă a Facebook, care permite scriitorilor să obţină câştiguri financiare prin intermediul abonamentelor, va fi integrată cu Facebook Pages, a anunţat compania, adăugând că va permite scriitorilor să creeze grupuri pentru a comunica cu comunitatea lor de cititori.
Facebook s-a angajat să investească cel puţin 1 miliard de dolari în industria ştirilor, în următorii trei ani, în urma conflictului cu guvernul australian legat de plata conţinutului companiilor media.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.