Japonia este între ultimele state care s-au redeschis post-pandemie după ce a fost închisă turiştilor străini timp de aproape trei ani, iar acum este între cele mai căutate destinaţii de către turiştii români, a declarat pentru News.ro directorul departamentului de vânzări şi planificare pe destinaţia Japonia, în cadrul agenţiei de turism Exact Tours, Andrei Neagu. Un circuit în primăvara viitoare în Japonia costă aproximativ 3.000 de euro, pentru zece nopţi, 12 zile, având incluse transportul cu avionul şi transportul local, cazarea, intrările la obiective turistice şi însoţitor român vorbitor de limbă japoneză.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Din fericire, turistul românul călătoreşte. A călătorit şi în pandemie, călătoreşte şi acum. De exemplu, pentru vacanţele noastre în Japonia de anul viitor nu mai avem locuri. Am vândut aproape tot. Pentru martie-aprilie, avem 15 grupuri de cate 20-30 de persoane fiecare. Săptămâna aceasta am scos un circuit pentru perioada în care înfloresc cireşii şi e deja aproape plin. Am vândut şi vacanţele de Paşte. Japonia se vinde ca pâinea caldă, se vede că au fost trei ani în care nu s-a putut călători. Japonia este una din ultimele destinaţii care s-au deschis, cronologic, la nivel global. S-au deschis printre ultimii”, a declarat Andrei Neagu, directorul departamentului de vânzări şi planificare pe destinaţia Japonia, în cadrul agenţiei de turism Exact Tours, pentru News.ro.

Japonia este extrem de vizitată primăvara (martie şi aprilie), când înfloresc cireşii, dar şi toamna, când se schimbă culoarea frunzelor de arţar. Agenţia de turism nu recomandă luna iunie pentru a vizita Japonia, deoarece începe sezonul ploios, dar nici august-septembrie, deoarece e perioada uraganelor şi a taifunurilor.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Avem un grup care merge în Japonia şi de Revelion. Sunt o serie de ritualuri de Anul Nou, bat clopotele în templele budiste de 108 ori”, a explicat Olivia Berghianu, director general al Exact Tours, pentru News.ro.

Pentru a vizita Japonia, turistul trebuie să aibă dovada celor trei vaccinuri împotriva coronavirus sau un test PCR negativ.

”Japonia este una din destinaţiile anului 2023, este printre cele mai căutate destinaţii. Este una din puţinele ţări care aproape trei ani a fost complet închisă. Şi este un surplus de cerere din partea turiştilor din toată lumea, nu doar din România”, adaugă Andrei Neagu.

Compania Exact Tours a fost înfiinţată în urmă cu aproape 25 de ani şi s-a specializat pe destinaţia Japonia, atât Olivia Berghianu, cât şi Andrei Neagu fiind vorbitori de limbă japoneză. Amândoi au copilărit în Japonia.

Agenţia de turism vinde pachete în destinaţii exotice, în Asia, America de Sud, croaziere şi Orientul Mijlociu.

”Pentru anul viitor am pregătit întâi de toate pachete de vacanţă pentru Japonia, care este destinaţia noastră numărul 1, Arabia Saudită, care se vinde foarte bine, Iranul este o altă destinaţie căutată, la fel Peru. Avem circuite în Brazilia, Chile, Argentina. Pentru Iran, de exemplu, propunem vacanţa ”Anul Nou persan”, care începe pe 21 martie. Iranul nu este una din cele mai scumpe destinaţii, o vacanţă costă în medie 2.000 de euro”, a declarat Andrei Neagu.

O croazieră porneşte de la 800-1.000 de euro, iar preţul mediu al unui circuit poate ajunge la 2.500-3.000 euro.

”Pentru perioada de Paşte avem croaziere în insulele greceşti, cu însoţitor. Pe de altă parte, un circuit în Australia-Noua Zeelandă porneşte de la 6.000 de euro, se călătoreşte mai mult cu avionul, distanţele sunt mai mari şi vacanţa mai lungă. De asemenea, un circuit în primavara viitoare în Japonia costă circa 3.000 de euro, zece nopţi, 12 zile, cu avion inclus. La fel costă şi o vacanţă în Peru. Este un tur de iniţiere în cultura şi în tradiţia japoneză. Avem şi circuite combinate Japonia-Coreea de Sud, care porneşte de 3.700 euro, pentru 14 nopţi/16 zile”, adaugă Olivia Berghianu.

Exact Tours s-a remarcat in primul rand pe segmentul de incoming, compania speră să îşi revină şi să aducă turişti din destinaţiile tradiţionale: Japonia, Spania, America de Sud, Franţa, Taiwan.

”Este însă foarte greu de estimat tendinţa turismului de incoming. După ce am depăşit perioada de pandemie, ne-am lovit de o altă problemă, războiul din Ucraina, şi diferite ţări au diferite percepţii vizavi de vecinătatea noastră cu frontul de război. Pe unii i-a speriat mai mult, pe alţii mai puţin. Percepţia aceasta se schimbă aproape lunar, în funcţie de piaţă. În acest an, care este primul an care s-a deschis cu adevărat după pandemie, ne-am concentrat mai mult pe partea de outgoing, pentru că avem certitudinea că românii vor să călătorească. Şi se pare că au şi cu ce. Nu avem certitudinea că străinii vor veni la noi în ţară. Noi avem parteneri şi le explicăm că nu au de ce să se teamă. Fiecare piaţă are particularităţile ei şi e de ajuns să bată vântul o singură dată în direcţia în care nu trebuie ca lumea să se sperie şi să anuleze tot”, a precizat Andrei Neagu.

El afirmă că japonezii sunt un popor foarte recunoscător şi politicos.

”De obicei, turiştii japonezi care vin la noi în ţară au bătut deja toată Europa, noi suntem cam ultimele destinaţii în care aceştia vin. Ei nu vin cu un pachet foarte mare de informaţii despre ţara noastră şi sunt foarte impresionaţi când vin aici. Sunt interesaţi de obiectivele UNESCO, de bisericile fortificate din Transilvania, bisericile din Maramureş, mănăstirile din Bucovina, Horezu, Delta Dunării, pe lângă Castelul Bran şi Peleşul, cetatea Sighişoara. Suntem foarte bucuroşi că am reuşit să aducem anul acesta 20 de turişti japonezi în România”, a afirmat Olivia Berghianu.

De cealaltă parte, spaniolilor le plac oraşele medievale şi mănăstirile. Compania a organizat anul acesta vacanţe pentru 300-400 de spanioli.

”Referitor la turiştii străini care ne vizitează, mai este o problemă: s-a scumpit totul foarte tare şi nu ştim care va fi capacitatea lor financiară, vorbesc şi de pensionarii din afară care ne vizitau ţara. Autocarele s-au scumpit şi cu 50%, restaurantele cu 30-40%, şi hotelurile s-au scumpit. Este foarte greu să revenim. Mulţi angajaţi din turism au plecat, unele hoteluri s-au închis. Nu cred că anul viitor vom ajunge la nivelul de dinainte de pandemie, poate în 2024. Depinde şi de situaţia geo-politică. Este foarte greu de prevăzut când şi cum va reveni turismul la noi la ce a fost acum trei ani, sunt foarte mulţi factori imprevizibili”, a spus Neagu.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.