Compania Engie Romania precizează, miercuri, după ce ANRE a anunţat aplicarea unei amenzi, că sancţiunea a fost generată de o diferenţă de interpretare a modului de calcul al preţurilor zilnice şi media lunară a preţurilor de achiziţie în costul mediu de achiziţie al portfoliului non-casnic, care nu era specificat în ghidul ANRE.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Engie Romania aduce următoarele precizări ca urmare a comunicatului de presă publicat de ANRE cu privire la sancţiunea aplicată pentru unul dintre elementele de calcul ale preţului mediu de achiziţie al gazelor naturale pentru anumite categorii de clienţi non-casnici:

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

- sancţiunea a fost generată de o diferenţă de interpretare a modului de calcul al preţurilor zilnice şi media lunară a preţurilor de achiziţie în costul mediu de achiziţie al portfoliului non-casnic, care nu era specificat în ghidul ANRE;

- Engie Romania s-a conformat şi a remediat imediat situaţiile constatate, după ce a luat la cunoştinţă clarificările aduse de ANRE şi înainte chiar de finalizarea controlului. Modificarea a vizat exclusiv clienţii non-casnici, cu efect de scădere a preţului mediu de achiziţie a gazelor naturale în medie cu 0,6 bani/kWh pentru consumul din perioada aprilie-noiembrie 2023”, se menţonează într-un comunicat.

Engie Romania asigură totodată opinia publică că ”respectă legislaţia şi reglementările în vigoare şi că are un comportament responsabil în relaţia comercială cu clienţii săi”.

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a desfăşurat, între 25 octombrie 2023 – 25 iunie 2024, un control la furnizorii de gaze naturale Engie România, E.ON Energie România SA şi Premier Energy.

Furnizorul Engie România, care nu a respectat prevederile privind facturarea la preţul final cu valoarea minimă, a fost sancţionat cu amendă contravenţională de 320.000 de lei. În urma controlului, compania a remediat situaţiile constatate, emiţând facturi corectate şi returnând sumele încasate în baza facturilor greşite.

”ANRE a desfăşurat, în perioada 25.10.2023 – 25.06.2024, acţiuni de control la furnizorii licenţiaţi pentru furnizarea gazelor naturale, respectiv Engie România SA, E.ON Energie România SA şi Premier Energy SRL. Acţiunile de control au avut ca tematică verificarea modului în care aceştia au respectat în perioada 01.04.2023-30.09.2023, prevederile art. 16 lit. e) din Condiţiile-cadru de valabilitate asociate licenţei pentru activitatea de furnizare de gaze naturale, aprobate prin Ordinul ANRE nr. 64/2018, cu modificările şi completările ulterioare, corelativ cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, cu modificările şi completările ulterioare”, arată ANRE.

În urma finalizărilor acţiunilor de control nu s-au constatat încălcări ale reglementărilor legale în vigoare la societăţile E.ON Energie România SA şi Premier Energy SRL.

”S-a constatat că societatea Engie România SA a emis, pentru anumite categorii de clienţi non-casnici, facturile aferente consumului de gaze naturale din perioada 01.06.2023-30.09.2024, cu încălcarea prevederilor art. 2 alin. (4) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei, cu modificările şi completările ulterioare, (OUG nr. 27/2022), conform cărora:

4) Pentru clienţii prevăzuţi la art. 1 alin. (1) şi (2), preţul final facturat de către fiecare furnizor de energie electrică/gaze naturale este valoarea minimă dintre:

a) preţul final maxim prevăzut la art. 1 alin. (1) şi/sau (2);

b) preţul contractual;

c) preţul final calculat conform prevederilor art. 5 şi 6, în cazul gazelor naturale”, menţionează ANRE.

Astfel, furnizorul Engie România, care nu a respectat prevederile art. 5 şi 6 din OUG nr. 27/2022 de a factura la preţul final cu valoarea minimă, a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 320.000 de lei. În urma controlului, Engie România a remediat situaţiile constate prin emiterea de facturi corectate şi returnarea sumelor încasate în baza facturilor greşite.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.