Enel X, divizia de afaceri a Grupului Enel dedicată serviciilor energetice inovatoare, a anunţat miercuri că are undă verde de la Comisia Europeană pentru a dezvolta trei proiecte prezentate în cadrul celui de-al doilea program european IPCEI (Proiect Important de Interes European Comun), creat pentru a sprijini industria europeană a bateriilor.
”Enel X, divizia de afaceri a Grupului Enel dedicată serviciilor energetice inovatoare, are undă verde de la Comisia Europeană pentru a dezvolta trei proiecte prezentate în cadrul celui de-al doilea program european IPCEI (Proiect Important de Interes European Comun), creat pentru a sprijini industria europeană a bateriilor, la care participă 42 de companii europene”, a anunţat compania.
Proiectele Enel X acoperă aplicaţii în domeniul mobilităţii electrice, al sistemelor de stocare de mari dimensiuni şi al gestionării durabile a bateriilor cu litiu la sfârşitul duratei de viaţă a acestora..
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Pe lângă faptul că aduce o contribuţie importantă la decarbonizarea consumului, mobilitatea electrică reprezintă o oportunitate de a dezvolta industria italiană pentru producerea, dezvoltarea şi reutilizarea bateriilor. Prin tehnologiile dezvoltate de Enel X, proiectele prezentate în cadrul celui de-al doilea program IPCEI reprezintă contribuţia noastră la îmbunătăţirea sustenabilităţii şi eficienţei sistemelor de stocare şi la integrarea acestora în reţeaua electrică, încurajând un model de economie circulară care este în concordanţă cu obiectivele Green Deal. Enel X este una dintre primele companii care se concentrează pe potenţialul enorm pe care îl reprezintă dezvoltarea utilizării sistemelor de stocare, combinând tehnologia, sustenabilitatea privind mediul şi eficienţa”, a declarat Francesco Venturini, CEO al Enel X.
Mai exact, primul proiect este axat în principal pe mobilitatea electrică şi implică finanţare pentru cercetarea industrială şi dezvoltarea experimentală a infrastructurii de încărcare de mare putere integrată cu sistemele de stocare a energiei. Scopul este de a promova dezvoltarea de soluţii de încărcare ultrarapide care să răspundă în mod proactiv la evoluţiile de pe piaţă, având acces la încărcătoare mai puternice, pentru a scurta timpii de reîncărcare, gestionând în acelaşi timp cerinţele de echilibrare ale reţelei electrice de medie tensiune.
”Infrastructura de încărcare este proiectată să utilizeze curent continuu şi va oferi modalităţi de a furniza servicii de reţea prin integrarea cu bateria. Tehnologiile Vehicle to Grid (V2G) şi integrarea vehiculelor electrice în reţeaua electrică creează un cerc care sprijină o preluare mai mare a surselor regenerabile de energie şi decarbonizarea transportului în vederea unui viitor din ce în ce mai electrificat. Această soluţie va sprijini implementarea de vehicule electrice şi integrarea acestora în reţeaua electrică, ducând la minimizarea timpului de instalare a infrastructurii de încărcare şi la reducerea costurilor sistemelor de stocare a energiei prin îmbunătăţirea eficienţei economice a locaţiilor în cauză”, mai arată compania.
Enel X a prezentat, de asemenea, un proiect legat de dezvoltarea de software de optimizare pentru sisteme de stocare de dimensiuni industriale, care va dezvolta şi modele de învăţare automată pentru utilizarea bateriilor refolosite. Software-ul dezvoltat va face posibilă optimizarea dimensionării centralelor şi a funcţionării bateriilor respective, maximizând utilizarea energiei din surse regenerabile şi aplicarea principiilor economiei circulare.
Mai mult, Enel X va dezvolta şi testa soluţii industriale legate de logistică, transport şi stocare, automatizarea proceselor de dezasamblare şi reciclarea bateriilor atunci când vehiculele electrice, estimate la circa 60.000 tone pe an până în 2030 numai în Italia, şi marile sisteme de stocare pentru utilizare staţionară ajung la sfârşitul vieţii utile.
Proiectul va fi dezvoltat în colaborare cu alte companii şi organizaţii de cercetare care participă la IPCEI, inclusiv ENEA, organismul public de cercetare din Italia care coordonează Alianţa Italiană pentru Baterii, care participă la activităţile europene de cercetare şi dezvoltare pe baterii, şi MIDAC, producător de baterii de top care va fi responsabil pentru dezvoltarea de aplicaţii industriale în cadrul proiectului.
Enel X a participat anul trecut la primul IPCEI pentru baterii, la care au luat parte17 companii care operează în sector, cu un proiect aprobat de Comisia Europeană. Programele de baterii IPCEI vin după lansarea de către Comisia Europeană a Alianţei Europene a Bateriilor în 2017 şi adoptarea ulterioară, în mai 2018, a unui plan de acţiune strategic pentru promovarea dezvoltării unei industrii europene a bateriilor, având în vedere rolul cheie pe care îl joacă bateriile în tranziţia energetică. Iniţiativa promovează dezvoltarea unor tehnologii pentru bateriile litiu-ion concepute pentru a-şi extinde durata de viaţă, pentru a reduce timpul de încărcare şi pentru a le face mai sigure şi mai ecologice.
Enel X este divizia globală de afaceri a Enel dedicată dezvoltării de produse inovatoare şi soluţii digitale în sectoarele în care energia prezintă cel mai mare potenţial de transformare: oraşe, case, industrii şi mobilitate electrică. Compania este lider global în domeniul serviciilor energetice avansate, gestionând soluţii de echilibrare a reţelei prin managementul consumului de energie, cu o capacitate de peste 6 GW la nivel global, o capacitate de stocare de circa 116 MW iar, în sectorul mobilităţii electrice, este jucător de top, cu circa 170.000 de puncte de încărcare a vehiculelor electrice pe tot globul.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.