Miliardarul Elon Musk a primit o mulţime de laude în timpul călătoriei sale în China din săptămâna aceasta, oamenii de pe reţelele de socializare numindu-l ”pionier”, ”frate Ma” şi ”un idol global”, în timp ce CEO-ul Tesla, Twitter, SpaceX şi al altor companii s-a întâlnit, în persoană, cu trei miniştri ai guvernului de la Beijing, transmite Reuters.
De la aterizarea sa de marţi, la Beijing, Musk s-a întâlnit cu miniştrii de externe, comerţului şi industriei din Chinea şi a luat masa cu Zeng Yuqun, preşedintele furnizorului de baterii de top CATL.
Se ştiu puţine lucruri despre conversaţiile avute.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Ministerul industriei a spus doar că Musk şi şeful său au făcut schimb de opinii despre dezvoltarea vehiculelor electrice şi a maşinilor conectate;
Ministerul Comerţului a anunţat că Musk a discutat cu şeful său despre dezvoltarea Tesla în China.
Dar lipsa de informaţii nu a oprit o revărsare de entuziasm pentru Musk pe reţelele sociale chineze.
”Este un idol global”, a comentat un utilizator.
”Elon Musk este grozav, dacă China ar putea avea pe cineva ca Elon Musk”, a spus altul.
Avionul său privat a părăsit Beijingul miercuri seară, către centrul financiar din Shanghai, unde producătorul auto american are o fabrică, potrivit furnizorului de date de zbor Variflight.
Era aşteptat ca Musk să călătorească la fabrică pentru a se întâlni cu personalul, au spus două surse familiare cu problema.
Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Călătoria neanunţată a lui Musk în China a fost cea mai recentă efectuată de un CEO important al SUA în China, de când ţara şi-a inversat politica de zero Covid şi şi-a redeschis graniţele.
CEO-ul Apple Tim Cook a vizitat China în martie, în timp ce Jamie Dimon, şeful JPMorgan, şi Laxman Narasimhan, directorul general al Starbucks, sunt la rândul lor în China săptămâna aceasta.
Dar, în comparaţie cu întâmpinările modeste pentru omologii săi, vizita lui Musk este un subiect de actualitate, iar popularitatea lui vine în ciuda tensiunilor în creştere dintre SUA şi China, cu un interes puternic manifestat pentru comentariile sale despre inteligenţa artificială şi vehiculele electrice.
Chiar şi meniul pentru masa de 16 feluri de la restaurantul de lux Man Fu Yan pe care a luat-o cu Zeng de la CATL, marţi seara, a fost ca un omagiu, arată fotografiile postate pe reţelele de socializare.
Ilustrat cu doi cai în două picioare - o joc cu caracterul pentru cal folosit în numele chinezesc al lui Musk, meniul a descris Tesla ca pe un cal întunecat care ”se diferenţiază faţă de companiile tradiţionale de automobile”.
Spre deosebire de furtuna din reţelele de socializare din China şi tendinţa sa acasă de a face furori pe Twitter (pe care o deţine acum), Musk nu a făcut încă declaraţii publice în timpul călătoriei sale.
Platforma de socializare Twitter este blocată în China.
Tesla şi CATL nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
De asemenea, Ministerul Comerţului nu a răspuns la o solicitare de comentarii. Ministerul de Externe l-a citat pe miliardar că a descris economiile SUA şi China drept ”gemeni uniţi” şi a spus că se opune decuplării lor.
Prima vizită a lui Musk în China în trei ani vine în condiţiile în care Tesla se confruntă cu o concurenţă intensă din partea vehiculelor electrice produse în China şi o anumită incertitudine cu privire la planurile de extindere a fabricii din Shanghai.
Fabrica din Shanghai a produs peste 700.000 de vehicule Model Y şi Model 3 anul trecut, mai mult de jumătate din producţia globală a companiei.
Nu este clar dacă Tesla se confruntă cu obstacole de reglementare pentru extinderea fabricii sale.
Investitorii sunt, de asemenea, dornici să afle dacă autorităţile de reglementare din China vor autoriza lansarea funcţiilor avansate de asistenţă pentru şofer ale Tesla. Funcţiile sunt disponibile în Statele Unite ca parte a software-ului ”Full Self Driving”, pe care îl vinde pentru 15.000 de dolari per vehicul.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.