Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, afirmă că pentru compania TAROM există ”un plan bun”, dar punerea în aplicare a acestuia nu îl mulţumeşte. El susţine că, pentru a redeveni profitabilă, compania TAROM are nevoie de o injecţie de capital de 150-200 de milioane de euro, un ajutor de stat având nevoie de aprobarea Comisiei Europene.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Avem un plan bun acolo, pe care l-am discutat şi cu Comisia Europeană de uniformizare a flotei, de reducere a personalului - au fost 1.700, acum sunt 1.400, au fost plecări voluntare – de un alt tip de marketing şi de reformare rutelor şi de restructurare internă. Planul e bun, execuţia nu e încă la nivelul care să mă mulţumească. Mai avem de rezolvat partea de finalizare buy back-ului pentru flota ATR, de renegociere a contractului pentru acele Boeinguri care au fost comandate. Nu e o noutate pentru nimeni, fără o injecţie de capital, TAROM la fel la Lufthansa, la fel ca Air France...În jur de 150 până la 200 de milioane de euro”, a afirmat ministrul, întrebat fiind de ce sumă are nevoie compania aeriană.

În schimbul acestor bani, TAROM ar urma să treacă pe profit, în orizontul de timp 2024-2025, dar şi să fie ”o companie modernă, suplă, care să ofere un serviciu bun”, susţine ministrul.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Un eventual ajutor de stat acordat TAROM trebuie aprobat de Comisia Europeană.

Ministrul mai afirmă că o companie de dimensiunea TAROM ”nu poate susţine” rute foarte lungi, precum SUA sau China, el arătând că TAROM are contracte foarte bune pentru chartere în acest an.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.