Nordic Food, una dintre cele mai mari companii în domeniul distribuţiei produselor alimentare în retail şi în HoReCa, estimează pentru acest an o cifră de afaceri în creştere cu 15%, de la 241 milioane lei anul trecut, creştere bazată pe majorarea consumului şi a brandurilor şi produselor noi incluse, a declarat joi directorul general al Nordic Food România, Ciprian Moldoveanu, pentru News.ro. Acesta afirmă totodată că vrea să angajeze 50-60 de persoane în acest an, în toate departamentele, însă se plânge de lipsa resursei umane calificate.
”Ne dorim să creştem mult mai bine, pentru că, dacă anul trecut au avut loc mai multe schimbări, anul acesta, fiind o echipă mai stabilă, ne dorim să avem o evoluţie mult mai accentuată, de 15%. Această majorare se bazează pe creşterea consumului, cât şi pe noi branduri pe care le aducem şi a noilor produse”, a declarat joi Ciprian Moldoveanu.
În 2017, cifra de afaceri a ajuns la 241 de milioane de lei, cu 5% mai mare faţă de anul 2016.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”A fost o creştere mai redusă faţă de ceea ce ne-am aşteptat noi, dar a fost impactată negativ de partea de legume/fructe proaspete, care nu s-a dezvoltat aşa cum ne dorim. A fost o creştere naturală a pieţei şi a fost şi creşterea intensivă, prin noile produse şi noile branduri şi dezvoltând deja pe piaţă”, a precizat Ciprian Moldoveanu.
În ceea ce priveşte cele mai mari provocări, acestea ar fi lipsa forţei de muncă.
”Forţa de muncă, ca şi existenţă a ei şi ca nivel de pregătire. Oameni găsim greu, mai ales pe cei bine calificaţi. Gândiţi-vă că aproximativ 2,5-3 milioane de români sunt plecaţi în afară, sporul natural nu ne ajută foarte mult, aşa că de unde oameni?”, se întreabă Moldoveanu.
Acesta afirmă că anul acesta vrea să mai facă angajări, astfel încât grupul să ajungă la circa 600 de persoane, de la 540 angajaţi în prezent.
”Vrem să angajăm 50-60 de persoane în toate domeniile, de la manipulant, şofer, lucrător în fabrică, în absolut toate departamentele e nevoie de oameni”, a adăugat reprezentantul Nordic Food.
El afirmă că societatea va investi în angajaţi în acest an, în echipamente şi software, fără a preciza despre ce sumă totală este vorba.
Moldoveanu mai spune că marjele de profit în domeniul distribuţiei sunt între 1-2% şi 5%.
Compania va crea şi un nou serviciu pentru clienţi. Cu o investiţie de 150.000 de euro, noua aplicaţie de Warehouse Management System, ce va fi implementată pe o perioadă de trei luni, va ajuta la administrarea automată şi completă a tuturor activităţilor de recepţie, depozitare şi livrare.
Compania a anunţat joi că transferă managementul către a doua generaţie, astfel că Ciprian Moldoveanu preia conducerea afacerii de familie. Compania a adunat în portofoliu în 25 de ani de activitate peste 2.500 de produse internaţionale premium distribuite la nivel naţional.
Odată cu schimbarea managementului, compania a trecut printr-un amplu proces de rebranding.
„Cel mai important element al procesului de rebranding a fost schimbarea identităţii vizuale, aplicată la nivelul întregului grup. Asta a însemnat website-uri noi, un nou sediu în zona de nord a Capitalei, noi echipamente, maşini, legitimaţii, cărţi de vizită, etc”, a explicat Ciprian Moldoveanu.
De asemenea, Nordic Food a achiziţionat recent compania Dupont, unul dintre principalii săi competitori în ceea ce priveşte distribuţia de produse franţuzeşti de patiserie-cofetărie în HoReCa.
Nordic Food, cu capital integral românesc, a fost înfiinţată în anul 1994, sub denumirea de Nordic Import-Export CO. Astăzi, Nordic Food este o companie de vânzări, marketing şi merchandising, cu acoperire naţională. Portofoliul companiei cuprinde 2.500 de produse alimentare: produse proaspete, produse congelate, ingrediente specializate, fructe&legume.
Nordic Group a fost înfiinţat în anul 1991 şi a ajuns astăzi la o cifră de afaceri de 342 de milioane de lei, 18.450 de clienţi, 200 de branduri şi 540 de angajaţi.
Grupul este format astăzi din patru companii: Nordic Food, Nordic Logistic, Nordic PetFood Production şi Nordic Petfood Distribution.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.