Aquila, lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, raportează un profit net record în 2022, de 85 milioane lei, în creştere cu 20%.
”Aquila, lider în servicii integrate de distribuţie şi logistică pentru piaţa bunurilor de larg consum din România şi Republica Moldova, cu aproape 30 de ani de experienţă în această industrie, încheie anul 2022 cu afaceri în creştere şi un profit net de 85 milioane lei, cu 20% peste anul anterior. Profitul net preliminar este cel mai mare de la înfiinţarea companiei. Rezultatul obţinut vine în contextul creşterii veniturilor companiei cu 15%, până la 2,21 miliarde lei, susţinute de segmentul de distribuţie, în special de vânzările prin canalul HoReCa şi cel de proximitate (benzinării şi magazine de proximitate), precum şi de brandurile proprii”, anunţă Aquila.
Rezultate în creştere a obţinut şi compania achiziţionată în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Strategia Aquila este confirmată de rezultate financiare istorice, în primul an de prezenţă la Bursa de Valori Bucureşti. Ne-am concentrat pe diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii şi pe canalele de distribuţie cu ritm mai mare de creştere. Am integrat în activitatea noastră componenta de sustenabilitate, continuăm investiţiile în proiecte care ne vor mai face mai eficienţi, ne vor consolida rezultatele şi vom reduce continuu amprenta asupra mediului”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.
În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creşteri: distribuţie, 15%, logistică, 7%, şi transport, 15%. Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena şi La Masă, au avut un avans de 43% în 2022, până la 67,5 milioane lei.
Marja brută a companiei s-a îmbunătăţit cu 1,6 puncte procentuale, până la 21,3%, influenţată de mixul de produse vândute şi de concentrarea pe canalele cu cele mai bune rezultate.
Rezultatele financiare preliminare au depăşit bugetul pentru 2022.
Compania îşi propune dublarea EBITDA până în 2026 prin dezvoltarea afacerii şi M&A, prin achiziţii de companii care deţin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate. Aquila şi-a propus ca ţintă, de asemenea, reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operaţiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă pentru angajaţi, precum şi utilizarea surselor alternative de energie.
Aquila operează în România şi Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuţie, logistică şi transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 67.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerţ cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piaţă. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curăţenie - Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree.
Compania a fost înfiinţată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ca urmare a unei oferte publice iniţiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică iniţială derulată de o companie antreprenorială românească pe piaţa de capital locală.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.