Directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, spune că investiţiile private care sunt realizate în prezent în Portul Constanţa se ridică la 120 de milioane de euro, iar până la sfârşitul anului vor ajunge la 180 de milioane de euro, precizând că portul se află la jumătatea capacităţii de dezvoltare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

“La ora actuală, investiţiile private în Portul Constanţa sunt de circa 120 de milioane de euro. Până la sfârşitul anului aşteptăm ca cifra să treacă de 180 de milioane de euro. E un alt lucru care mi se pare cel mai important pentru Portul Constanţa. Atât timp cât un investitor privat va investi, cu siguranţă va dori să-şi amortizeze această investiţie, iar acest lucru se traduce prin marfă care urmează să tranziteze Portul Constanţa, altfel ei neavând altă posibilitate de a-şi recupera investiţia”, a declarat directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, luni, într-o conferinţă de presă.

Întrebat de jurnalişti de ce este atractiv Portul Constanţa pentru investitori, Nicolae Dan Tivilichi a explicat că acest lucru se întâmplă datorită bunei colaborări dintre administraţia portuară, administraţia locală şi operatori.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

“Înseamnă crearea unui nou climat de colaborare între administraţie, operatori, comunitate locală, judeţeană, minister. Acest lucru a permis dezvoltarea acestor probleme şi interpretarea corectă a legislaţiei existente. Creşterea investiţiilor este urmare a acestor lucruri. Atât timp cât un privat va avea siguranţa investiţiei pe care o face, el o va face pentru că este interesul său să se dezvolte. Atât timp cât administraţia va întreţine ceea ce are şi va dezvolta ceea ce are, cu siguranţă vor apărea şi alţi operatori şi alte investiţii”, a spus Nicolae Dan Tivilichi.

El susţine că Portul Constanţa se află la jumătatea capacităţii de dezvoltare, spre deosebire de Portul Hamburg, care este unul închis şi nu se poate dezvolta.

“Marele avantaj al Portului Constanţa faţă de Portul Hamburg, Portul Hamburg, la această dată, este un port închis, nu mai are unde să se dezvolte. Eu consider că Portul Constanţa este doar la jumătatea capacităţii lui de dezvoltare”, a explicat director CNAPMC. 

Printre investiţiile private aflate în prezent în derulare în Portul Constanţa se află construirea unui terminal de cereale şi modernizarea unui terminal de containere. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.