Digi Communications (DIGI), compania mamă a operatorului de comunicaţii electronice, RCS & RDS, liderul pieţei de internet, a raportat pierderi de 56 de milioane de euro în primul trimestru al acestui an, de peste trei ori mai mari decât în primul trimestru din 2019, în timp ce veniturile au crescut cu 11,4%, la 313,2 milioane euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Pierderea netă a fost de 56 milioane euro în perioada de trei luni care s-a încheiat la 31 martie 2020, comparativ cu pierderea perioadei comparative în valoare de 17,6 milioane euro pentru cele trei luni încheiate la 31 martie 2019", arată raportul grupului.

Veniturile (cu excepţia veniturilor între segmente şi alte venituri) pentru primele trei luni au fost de 313,2 milioane euro, faţă de 281,2 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie, 2019, o creştere de 11,4%.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

"Grupul Digi Communications NV a publicat vineri, 15 mai, rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2020, anunţând la 31 martie 2020 venituri în creştere cu 11%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent (de la 281,2 milioane euro la 313,2 milioane euro) şi creşterea RGU cu 9%, la 16,5 milioane. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 114,7 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creştere cu 26,4 % faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019. Grupul Digi a înregistrat performanţe generale importante în primul trimestru al anului 2020. Având în vedere contextul general de sănătate publică de la jumătatea lunii martie, compania s-a concentrat asupra răspunsului la pandemia Covid-19 şi asupra măsurilor de restricţie luate de autorităţile din toate teritoriile (în România din 23 martie 2020, în Ungaria începând cu 11 martie, în Spania din 15 martie şi în Italia din 12 martie)", arată grupul.

În România, în perioada de restricţii, s-a remarcat o creştere a utilizării de servicii fixe de internet şi televiziune prin cablu pentru clienţii rezidenţiali. Necesitatea de a fi conectaţi şi trecerea masivă la munca de acasă au contribuit la utilizarea susţinută de servicii fixe. Aceasta s-a reflectat în creşterea traficului în reţeaua fixă cu 20-30%, în special în a doua parte a zilei. 

Astfel, la finalul primului trimestru, Digi a înregistrat un progres al RGU pentru serviciile de internet şi televiziune prin cablu şi a atins un număr record de servicii vândute clienţilor: 3,7 milioane RGU (televiziune prin cablu), respectiv 2,9 milioane RGU (internet fix).

În Ungaria, cu toate că au fost adoptate măsuri restrictive diferite de celelalte teritorii, nu a existat un impact negativ semnificativ în perioada de restricţie asupra filialei care a urmat, în linii mari, acelaşi ritm ca pentru perioadele normale de activitate.

În Spania, ritmul de creştere a serviciilor vândute (RGU) a fost impactat semnificativ până acum, ca urmare a restricţiilor de portabilitate a numerelor de telefonie fixă şi mobilă implementate în această perioadă. Digi Spania a reuşit, în primul trimestru al anului, să depăşească pragul de 2 milioane RGU pentru serviciile de voce şi date mobile, îmbunătăţindu-şi contribuţia la veniturile grupului (20% din veniturile totale ale grupului) şi EBITDA (11% din EBITDA Grup).

“În ultimele două luni, priorităţile echipei noastre de management au fost să asigurăm atât condiţiile de sănătate pentru angajaţi şi clienţi, cât şi echipamentele de protecţie necesare. Am făcut eforturi pentru a preveni blocajele în lanţul de aprovionare, am continuat să dezvoltăm capacităţile tehnologice şi să asiguram lichiditatea companiei. Confruntate cu restricţii în toate teritoriile unde operăm şi cu schimbarea comportamentului clienţilor, echipele noastre au depus toate eforturile pentru a păstra acelaşi nivel de calitate al serviciilor ca în perioadele de normalitate. Reţelele noastre au susţinut o creştere de trafic de până la 30%, pentru datele fixe, la ore de vârf, şi o creştere normală a traficului de date mobile de 11%, în martie, comparativ cu februarie, în România. Echipele din vânzările corporate şi-au adaptat strategiile la o nouă realitate a pieţei, concentrându-se asupra activităţilor de suport şi asistenţă pentru clienţii B2B”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V.

Grupul Digi are aproximativ 13.000 angajaţi (circa 16.500 pe toate cele patru pieţe unde este prezent).

Grupul Digi, prin divizia media, cuprinde: televiziunile Digi 4K, prima televiziune Ultra HD din România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel şi Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM şi platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.