Dacă înainte de Covid-19, o parte din companii erau reticiente la ideea lucratului de la distanţă, deoarece se temeau de scăderea productivităţii sau de imposibilitatea de a controla calitatea activităţii angajaţilor, acum companiile care vor să supravieţuiască vor fi nevoite să investească în digitalizare, arată o analiză a Wizrom Software, unul dintre cei mai mari dezvoltatori şi integratori de software de business din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Munca de acasă reprezintă viitorul pentru companiile prezente pe piaţa locală, şi nu numai. Cele trei luni de distanţare socială şi de work from home (WFH) au fost o lecţie importantă pentru mulţi manageri, care au înţeles, mai mult ca niciodată, că adaptabilitatea şi digitalizarea au fost esenţiale pentru mediul de business, în noul context. Acest mod de lucru va continua şi în lunile următoare, ba chiar va schimba complet politicile de lucru”, arată Wizrom Software, unul dintre cei mai mari dezvoltatori şi integratori de software de business din România.

Telemunca a fost adoptată ca politică de lucru pe termen lung.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Work from home a fost una dintre principalele lecţii ale acestei perioade, un experiment dificil, dar care a generat şi o serie de beneficii pentru angajaţi şi, mai ales, pentru companiile care au fost pregătite pentru această trecere, depunând eforturi pentru a se conforma noului context, cu atât mai mult cu cât, potrivit ultimelor date publicate de Eurostat, în 2019, un procent foarte mic din forţa de muncă din Uniunea Europeana (5,4%) era familiarizată cu telemunca.

”Înainte de Covid-19, o parte din companii erau reticiente la ideea lucratului de la distanţă, temându-se de scăderea productivităţii sau de imposibilitatea de a controla calitatea activităţii angajaţilor. Trecerea foarte rapidă de la un mod de lucru la altul, făcută aproape peste noapte, a scos în evidenţă diferenţele dintre companiile care digitalizaseră deja o parte a activităţii lor şi cele care nu făcuseră acest pas”, precizează Adrian Bodomoiu, director general al Wizrom Software.

Perioada pandemiei a adus o perspectivă nouă asupra lucrului remote. Numeroşi angajaţi s-au declarat mai productivi pentru că au putut lucra fără întreruperi, în timp ce alţii au fost de părere că au căpătat mai mult timp pentru viaţa personală datorită faptului că nu au mai petrecut timp în trafic. Din punct de vedere economic, lucrul de la distanţă a generat şi beneficii financiare: de exemplu, reducerea spaţiului necesar pentru birouri şi a costurilor cu chiria şi întreţinerea.

”După ce ne-am acomodat la noua situaţie, cu toţii ne-am pus întrebarea cât de mult ar trebui să menţinem această decizie – a lucrului remote. Foarte mulţi experţi susţin că WFH va fi mai des întâlnită în companiile din întreaga lume, inclusiv în România, cel mai probabil în condiţii hibride, care îmbină munca de la distanţă cu prezenţa fizică în birouri. Condiţia esenţială este ca organizaţiile să implementeze tool-urile tehnologice care să facă posibilă productivitatea angajaţilor remote, tool-uri precum soluţii de colaborare şi videoconferinţă şi programe ERP, de contabilitate şi de self-service HR disponibile de la distanţă (via web sau aplicaţii mobile)”, adaugă Adrian Bodomoiu.

Potrivit unui studiu realizat de organizaţia Colliers International, publicat în luna mai, 70% dintre români şi-au exprimat dorinţa de a munci de acasă, câteva zile pe săptămână, odată cu relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului. Conform datelor centralizate, 60% dintre cei chestionaţi au fost de acord că lucrul la distanţă ar fi util cel puţin o zi sau două pe săptămână, în timp ce 10% au declarat că şi-ar dori să lucreze chiar 3-4 zile de acasă.

Digitalizarea forţată de coronavirus a determinat companiile tehnologice să lucreze la foc continuu, în ultimele luni. Numeroase organizaţii, din diverse industrii, s-au văzut nevoite să investească în soluţii IT pentru a-şi putea derula operaţiunile. Indiferent că a fost vorba despre echipamente, soluţii sau servicii IT, tehnologia a devenit suportul tuturor activităţilor din economie, în condiţiile în care restricţiile au impus digitalizarea muncii şi a comunicării, arată compania.

“Digitalizarea ar trebui privită ca un instrument de sprijin al afacerilor. Nu putem progresa din punct de vedere economic fără digitalizare, iar pandemia ne-a dovedit tuturor că tehnologia a sprijinit forţa de muncă. Companiile, guvernele şi instituţiile, deopotrivă, ar trebui să conştientizeze, azi mai mult ca niciodată, necesitatea de a investi în reţele şi soluţii tehnologice care să le conecteze cu clienţii, elevii şi cetăţenii lor”, afirmă directorul general al Wizrom Software.

Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, publicat la începutul acestei luni, România se află pe locul 26 în Uniunea Europeană la capitolul digitalizare. Clasamentul a fost realizat în rândul celor 28 de state membre ale UE, şi a avut în vedere cinci indicatori: conectivitate, capital uman, utilizarea internetului, integrarea tehnologiei digitale şi serviciile publice digitale.

”Soluţiile de mobilitate sunt aproape să devină un adevărat must-have. Se va observa un apetit crescut pentru soluţiile de automatizare a activităţii din partea companiilor mari, în timp ce zona de IMM va explora îndeaproape cum se traduce conceptul de digitalizare în activitatea lor – fie la nivel de soluţii de cloud, fie prin soluţii software care să uşureze activitatea de la distanţă”, adaugă el.

În perioada următoare se va pune accent pe personalizarea soluţiilor IT, multe companii realizând că o soluţie generică nu le oferă toate beneficiile de care au nevoie, consideră reprezentanţii companiei.

“Am văzut, în această perioadă, multe magazine care şi-au îmbunătăţit prezenţa online sau chiar au creat-o de la zero ori restaurante care au profitat de aplicaţiile mobile de food delivery şi care au reuşit, astfel, să continue să genereze venituri. Soluţia variază de la caz la caz, dar cred că aceste luni ne-au reamintit nevoia de a fi deschişi către noi oportunităţi şi de a căuta noi moduri de a ne desfăşura activitatea, chiar dacă, la prima vedere, ni se par total diferite de ceea ce ştim şi am fost obişnuiţi până acum”, punctează Adrian Bodomoiu.

Companiile din distribuţie au fost printre primele care au văzut în digitalizare un răspuns la problemele de eficienţă a costurilor, spune el.

În cazul lor, a fost vorba de complexitatea proceselor operaţionale, ce a făcut ca administrarea lor manuală să devină ineficientă. Vom continua să vedem cerere puternică din partea companiilor din zona de producţie, în condiţiile în care deja de anul trecut, s-a observat un apetit crescut al organizaţiilor mari şi foarte mari pentru automatizarea prin retehnologizare. Urmând tendinţa statelor dezvoltate din Vest, segmentul serviciilor se află pe un trend ascendent, în ultimii ani, iar soluţiile digitale reprezintă un suport pentru continuarea acestei dinamici pozitive”, adaugă el.

Wizrom Software este unul dintre cei mai mari dezvoltatori şi integratori de soluţii IT pentru afaceri din România. Compania dezvoltă şi furnizează softuri de HR, salarizare, contabilitate şi gestiune, automatizări în vânzări, producţie şi Business Intelligence (BI). Wizrom Software a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 5,7 milioane de euro.

În prezent, Wizrom numără peste 3.600 de clienţi activi şi 35.000 de licenţe instalate în organizaţii foarte mari, cu cifre de afaceri de peste 10 milioane euro, dar şi în companii de tip Small and Medium Business (SMB) din aproape toate industriile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.