Dacia a vândut în 2022 un număr de 573.800 de vehicule, cu 6,8% mai mult faţă de anul precedent. Marca românească a depăşit pragul simbolic de 8 milioane de automobile vândute de la lansarea modelului Logan, în 2004, anunţă joi compania.
În România, Dacia a înmatriculat 40.179 de vehicule, cu 5.3% mai multe decât în 2021. Pe prima poziţie se află Logan, cu 11.401 unităţi, urmat de Duster, cu 10.161 de unităţi. Pe locul al treilea se află Sandero (8.492 unităţi), în timp ce pe poziţia a patra se situează Spring, cu 6.830 de unităţi. Modelul de familie Jogger se aflăpe locul al optulea în clasamentul celor mai vândute vehicule de pe piaţa din România, cu 2.614 unităţi înmatriculate în 2022.
”În 2022, Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 7,6% pe piaţa autoturismelor vândute către clienţii particulari(6,2% în 2021), consolidându-şi astfel, pentru al doilea an consecutiv, poziţia sa pe locul al treilea în topul celor mai vândute mărci către această categorie de clienţi”, precizează compania.
În Franţa,cea mai mare piaţă pentru Dacia, au fost înmatriculate 130.800 de autoturisme în 2022, în creştere cu 4,5% faţă de nivelul înregistrat în 2021, pe o piaţă în regres cu 7,8%. Această performanţă se traduce printr-o creştere cu un punct procentual a cotei de piaţă, care a ajuns la 8,6%, plasând în premieră Dacia pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci de pe piaţa franceză a vehiculelor de persoane. Pe segmentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia a atins o cotă de piaţă de 15,8% (+1,3 puncte procentuale faţă de 2021), ceea ce înseamnă că unul din 6 clienţi particulari din Franţa a ales în 2022 un vehicul Dacia.
În Germania, a cărei piaţă este dominată de oferta în segmentul C, Dacia a înregistrat în 2022 o creştere cu 50% a vânzărilor sale faţă de anul precedent, acestea ajungând la 60.300de autoturisme. În premieră, cota de piaţă a mărcii a depăşit 2% în segmentul VPşi 5% în segmentul VPvândute către persoane fizice.
Astfel, Dacia a ajuns să ocupe locul 6 în clasamentul vânzărilor de autoturisme din Germania către clienţii particulari.
Dacia a înregistrat o creştere semnificativă şi în Italia, cu un nivel al vânzărilor de 67.300 unităţi, (+9,2% faţă de 2021), pe o piaţă în scădere cu 9,7%. În clasamentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia a ajuns pe locul 4, urcând o poziţie faţă de anul precedent, cu o cotă de piaţă de 8,3% (+ 2 puncte procentuale faţă de 2021).
ÎnSpania, Dacia a vândut 37.800 de autoturisme, în creştere cu +2,7% faţă de nivelul înregistrat în 2021, pe o piaţăîn regres cu 5,3 %. Cota de piaţăîn segmentul VPse situează la 4,7% (+ 0,4 puncte procentuale faţă de nivelul anului 2021). În clasamentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia se menţine pe locul 4, cu o cotă de piaţă de 8,1%, (+ 0,6 puncte procentuale faţă de 2021).
În Marea Britanie, vânzările Dacia au crescut cu 55% faţă de nivelul anului 2021 pe o piaţăîn regres cu 2%. În segmentul vânzărilor către persoanele fizice, cota de piaţă a mărcii a crescut de la 2% în 2021 la 3,1%.
În Portugalia şi în Belgia, Dacia ocupă primul loc în clasamentul vânzărilor către persoanele fizice.
În Europa de Est, în Ţările Baltice, în Slovacia şi în Republica Cehă, creşterea vânzărilor a depăşit 30%.
O creştere a vânzărilor de peste 30% a fost înregistratăşi în Turcia, unde cota de piaţă a mărcii a ajuns la 6%, cu 1,1 puncte procentuale peste nivelul anului precedent.
”În mai puţin de 15 luni, Dacia a lansat o nouă gamă, bazată pe 4 modele cheie: Sandero, Spring, Duster(lansate în 2021)şi Jogger (lansat în 2022).La sfârşitul anului 2022, toate cele patru modele au preluat, simultan, noua identitate vizuală a mărcii, adoptând, alături de noi elemente de design, o gamă nouă de culori, precum şi noua siglă„Dacia Link””, notează compania.
Sandero, cu 229.500 de vehicule vândute în 2022 (+1,2% vs. 2021), este pentru al 6-lea an consecutiv cel mai vândut autoturism din Europa către persoanele fizice. Sandero a ocupat, totodată, în 2022, locul al doilea în clasamentul celor mai vândute autoturisme din Europa pentru toate categoriile de clienţi.
Duster a urmat aceeaşi tendinţă. El şi-a păstrat prima poziţie în clasamentul european al celor mai vândute modele SUV către clienţii persoane fizice, poziţie pe care şi-o menţine fărăîntrerupere din anul 2018. Totodată, Duster a devenit, în 2022, al doilea cel mai bine vândut vehicul către clienţii particulari de pe piaţa europeană, imediat după modelul lider,Dacia Sandero. Cu 197.100de unităţi vândute în 2022 (+5,8% vs. 2021), Duster a depăşit pragul de 2 milioane de vehicule comercializate de la lansarea primei generaţii a modelului, în 2010.
Spring a fost comercializat în48.900 de exemplare (+75% vs. 2021) înregistrând, de la lansarea sa, peste 100.000 de comenzi, din care 75% au fost plasate de persoane fizice. Springa ocupat în 2022 poziţia a treia în clasamentul european al celor mai vândute vehicule electrice către clienţii particulari.
În ceea ce priveşte modelul Jogger, aflat în primul an complet de comercializare, acesta a înregistrat un nivel al vânzărilor de 56.800 de vehicule şi se situează pe locul al doilea în clasamentul european al vânzărilor de vehicule din segmentul C (exclusiv modele SUV) către persoanele fizice.
De la începutul lunii ianuarie 2023, toate showroom-urile Dacia au pus în vânzare modelele cu noua identitate vizuală. În acelaşi timp, Dacia îşi extinde oferta de modele electrificate.
”Jogger HYBRID 140, primul vehicul hibrid al gamei Dacia,este cel mai accesibil model de familie cu motorizare hibridă de pe piaţă. Dispunând de tehnologia performantă a Renault Group, Jogger HYBRID 140 oferă clienţilor mai multă putereşi mai mult confort în condiţiile unui consum mai economic şi a unui nivel mai redus al emisiilor de CO2. Cu noul motor ELECTRIC 65 (65CP/48kW), Springoferă un plus de putereşi de dinamism, cuacceleraţii şi reprize mai energice. Spring inaugurează totodată noul nivel de echipare transversal „Extreme”. În trimestrul al doilea, acesta va fi disponibil şi pe modelele Sandero, Jogger şi Duster, ilustrând perfect spiritul outdoor al Dacia”, subliniază compania într-un comunicat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.