CFR SA a semnat, luni, un contract de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,91 miliarde de lei, fără TVA, pentru Lotul 2 Lugoj-Timişoara Est, aferent obiectivului "Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Aradˮ, finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR). ”Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta”, a arătat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Potrivit CFR SA, directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate, Ion Simu Alexandru, şi FCC Construccion, reprezentată de Carlos Pallares Rodriguez, au semnat, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 1.916.221.849,14 lei, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Lugoj-Timişoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad (162 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 kilometri pe oră pentru trenurile de călători şi 120 kilometri pe oră pentru trenurile de marfă.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

FCC Construccion va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 kilometri pe oră pe secţiunea Lugoj- Timişoara Est (lotul 2), în lungime de 54,13 km, lucrări civile în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare, în 5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 14 poduri şi 39 podeţe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum şi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente aceste secţiuni sunt incluse 5 pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare, 2 pasarele pietonale în haltele Chizătău şi Izvin, un pasaj superior în staţia Lugoj (strada Banatului), panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m; rampe de încărcare-descărcare în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Remetea Mare.

Conform sursei citate, obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum şi îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 kilometri pe oră, modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice, modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, dublarea liniei (funcţie de condiţiile de relief), lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare şi a terasamentelor, lucrări pentru rridicarea niveletei căii şi protecţia antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile, montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localităţi, instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, ontarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

"Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeş - Timişoara - Arad (162,19 km), finanţat prin PNRR, şi anume Lotul 2 Lugoj - Timişoara Est, o secţiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanţă de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanţă de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menţionez faptul că, aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm «eventualele probleme de proiectare», aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA)”, a precizat ministrul Sorin Grindeanu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.