Producătorul german de automobile Opel a oprit o expansiune care era planificată în China, pe fondul tensiunilor geopolitice dintre Beijing, pe de o parte, şi Statele Unite şi Uniunea Europeană pe de altă parte, potrivit unor surse apropiate situaţiei, citate de cotidianul Handelsblatt, transmite Reuters.
Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat decizia, invocând dificultăţile actuale din sectorul auto.
Pe lângă tensiunile geopolitice, politicile stricte de zero Covid ale Chinei fac şi mai dificilă intrarea pe o piaţă deja competitivă, a scris Handelsblatt.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
De asemenea, producătorul auto nu are modele atractive care să-l deosebească de producătorii locali, se arată în articol, o dificultate împărtăşită de producătorii de automobile străini care luptă să se extindă, în special pe piaţa vehiculelor electrice din China.
Cererea de automobile din China a fost afectată de restricţiile de energie şi de blocajele extinse din oraşele mari.
Volvo, Toyota şi Volkswagen fie şi-au suspendat producţia, fie şi-au pus fabricile în sisteme cu circuit închis, iar aceste măsuri încă le afectează producţia.
Investiţiile europene în China sunt din ce în ce mai concentrate la câteva companii mari care îşi dublează investiţiile, în timp ce jucătorii mai noi se feresc de riscurile în creştere, a arătat un raport recent al firmei de cercetare Rhodium Group.
”În aceste circumstanţe şi ţinând cont de volumele necesare pentru a avea un impact real, Opel îşi încetează planurile de intrare pe piaţa chineză”, a declarat compania publicaţiei Handelsblatt.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.