Consiliul Judeţean (CJ) Cluj anunţă că se asociază cu municipiul Cluj-Napoca şi cu şapte comune învecinate pentru realizarea trenului metropolitan, din bugetul judeţului şi din fonduri atrase de CJ Cluj urmând a fi alocate aproape 10 milioane de euro pentru realizarea acestei investiţii.
Un proiect de hotărâre care vizează asocierea Consiliului Judeţean Cluj cu municipiul Cluj-Napoca şi cu comunele Floreşti, Gilău, Apahida, Baciu, Jucu, Bonţida şi Gârbău, în vederea realizării obiectivului de investiţii: „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida” va fi supus aprobării consilierilor în şedinţa ordinară din data de 29 aprilie.
Evenimente
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acordul de asociere prevede că din fondurile accesibile Consiliului Judeţean vor fi acoperite cheltuielile neeligibile necesare pentru construirea parcărilor auto în sistem „Park&Ride”, care vor fi amplasate în vecinătatea staţiilor feroviare din localităţile Bonţida, Răscruci, Jucu, Câmpeneşti, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădăşel şi Gârbău.
„Finanţarea acestor investiţii urmează a fi realizată atât din bugetul propriu al Consiliului Judeţean, prin alocări multianuale, cât şi din alte surse, inclusiv din fonduri europene. În urma încheierii acordului de asociere vor putea fi demarate, într-un timp cât mai scurt, studiile de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică, astfel încât finanţarea investiţiei să poată fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, Prioritatea (P6) - Dezvoltarea mobilităţii sustenabile în nodurile urbane – trenurile metropolitane”, informează, joi, Consiliul Judeţean Cluj într-un comunicat.
Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău, în lungime de 48,8 km. Conform documentaţiei elaborate până în prezent, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcţiona exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h şi cu o frecvenţă de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportaţi va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.
„Este un proiect de o importanţă strategică nu doar pentru zona metropolitană a Clujului ci pentru întreg judeţul, un proiect prioritar pe care îl susţinem cu toată convingerea. Vom contribui, astfel, începând chiar de anul viitor, cu circa 10 milioane de euro, pentru materializarea acestei investiţii ce are drept scop fluidizarea traficului auto, o mobilitate mai mare a clujenilor care fac naveta între Cluj-Napoca şi localităţile limitrofe, dar şi reducerea substanţială a timpului parcurs în trafic” a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.