Condiţiile de racordare la reţeaua de energie electrică a E-Distribuţie Muntenia (EDM) s-au îmbunătăţit ca urmare a implementării angajamentelor asumate de companie în cadrul investigaţiei declanşate de Consiliul Concurenţei privind un posibil abuz de poziţie dominantă al acestei companii pe piaţa distribuţiei de energie electrică în zona de reţea pentru care deţine licenţă, anunţă autoritatea de concurenţă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Condiţiile de racordare la reţeaua de energie electrică a E-Distribuţie Muntenia (EDM) s-au îmbunătăţit ca urmare a implementării angajamentelor asumate de companie în cadrul investigaţiei declanşate de Consiliul Concurenţei privind un posibil abuz de poziţie dominantă al acestei companii pe piaţa distribuţiei de energie electrică în zona de reţea pentru care deţine licenţă. Astfel, în perioada 2019-2022, EDM a implementat un set de măsuri care a condus la optimizarea procesului de racordare la reţeaua electrică de distribuţie prin creşterea transparenţei şi promovarea drepturilor consumatorilor în cadrul fiecărei faze a procesului. În acelaşi timp, EDM a fost obligată să asigure un tratament corect şi nediscriminatoriu pentru toţi participanţii la acest proces, fie că sunt utilizatori sau alţi prestatori de servicii”, precizează autoritatea de concurenţă.

EDM a realizat un ghid de racordare pentru utilizatori, şi-a îmbunătăţit sistemul informatic intern pentru a elimina suspiciunile privind un eventual tratament preferenţial şi a organizat sesiuni de pregătire pentru angajaţii implicaţi în administrarea dosarelor de racordare. Aceste măsuri au generat beneficii directe şi imediate pentru consumatori, constând într-o mai bună gestionare a cererilor de racordare şi scăderea duratei medii a procesului.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Conform monitorizării realizate de autoritatea de concurenţă, numărul racordărilor finalizate în 2022 a crescut cu circa 64% faţă de 2019, în condiţiile în care numărul de cereri de racordare înregistrate în 2022 a crescut cu 61% faţă de 2019 şi cu circa 63% faţă de perioada anterioară implementării angajamentelor, respectiv anul 2018.

De asemenea, numărul total de avize tehnice de racordare emise şi numărul celor emise în termenul legal au crescut în 2022 (cu 50%, respectiv cu 60%), atât faţă de anul anterior implementării angajamentelor, cât şi faţă de perioada de început a implementării acestora.

În anul 2022, durata medie de emitere a unui aviz tehnic de racordare a fost mai redusă decât în perioadsocia anterioară angajamentelor, deşi a prezentat fluctuaţii pe parcursul celor trei ani de monitorizare, fiind influenţată în special de modificările legislative frecvente.

Numărul contractelor de racordare semnate în 2022 a fost la un nivel mult mai ridicat decât în anul 2018 (+57%) şi, de asemenea, numărul certificatelor de racordare emise a crescut semnificativ (+158%) faţă de perioada de început sau anterioară implementării angajamentelor.

În plus, angajamentele asumate de EDM au fost implementate în mod voluntar şi în cadrul celorlalte companii de distribuţie din cadrul grupului Enel, E-Distribuţie Banat şi E-Distribuţie Dobrogea, care şi-au îmbunătăţit activitatea de racordare comparativ cu ceilalţi distribuitori din piaţă.

Investigaţia derulată de Consiliul Concurenţei a vizat un potenţial abuz de poziţie dominantă, manifestat printr-o posibilă discriminare a companiilor de pe piaţa serviciilor conexe distribuţiei, ca urmare a selectării unor societăţi care elaborează studii de soluţie, proiectează şi execută lucrări de instalaţii electrice, pe alte criterii decât cele prevăzute în procedurile de achiziţie publică sau libera alegere a utilizatorului, precum şi prin influenţarea duratei, a costurilor de racordare la reţeaua de energie electrică a municipiului Bucureşti şi a opţiunii utilizatorilor de a alege prestatorii de servicii conexe.

EDM şi-a asumat o serie de angajamente pentru a elimina îngrijorările concurenţiale care au condus la declanşarea investigaţiei şi pentru a îmbunătăţi mediul concurenţial pe pieţele conexe distribuţiei de energie electrică. Angajamentele asumate de EDM au fost monitorizate de autoritatea de concurenţă pentru o perioadă de 3 ani de la implementare, respectiv până la sfârşitul anului 2022.

Consiliul Concurenţei a colaborat cu Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) cu privire la angajamentele asumate de EDM, iar apoi a informat instituţia despre efectele măsurilor realizate, ce pot constitui un exemplu de bună practică pentru ceilalţi operatori de distribuţie.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.