Companiile pot adopta, în contextul actual, unele măsuri ce pot fi justificate de prevenirea răspândirii coronavirusului, dar în acelaşi timp, acestea nu trebuie să conducă la restrângeri grave ale concurenţei, a anunţat vineri Consiliul Concurenţei.
”Ţinând cont de recomandările Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă în vederea reducerii aglomerării în spaţii comerciale, companiile pot lua măsuri pentru reducerea programului de funcţionare”, arată autoritatea de concurenţă.
În acelaşi timp, administratorii platformelor de comerţ pot impune măsuri pentru limitarea creşterilor nejustificate ale preţurilor pentru produsele şi serviciile de bază.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Reprezentanţii Consiliul Concurenţei spun că instituţia urmăreşte foarte atent comportamentul companiilor.
”Consiliul Concurenţei urmăreşte foarte atent comportamentul companiilor şi atrage atenţia de a nu se folosi de această situaţie de criză pentru: a creşte preţurile fără o justificare obiectivă; a face schimb de informaţii sensibile (preţurile practicate, politica comercială etc); a exclude concurenţi de pe piaţă; a abuza de poziţia dominantă; a face înţelegeri anticoncurenţiale (în vederea eliminării comercializării unui anumit produs/serviciu, fixare preţuri, de împărţire a clienţilor şi teritoriilor)”, precizează autoritatea de concurenţă.
Companiile pot contacta autoritatea de concurenţă, spun reprezentanţii instituţiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.