Consiliul Concurenţei anunţă că a declanşat o investigaţie sectorială în domeniul audiovizual, pe fondul schimbărilor comerciale apărute pe pieţele televiziunilor, publicităţii TV şi serviciilor de retransmisie a canalelor TV din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie sectorială în domeniul audiovizual, pe fondul schimbărilor comerciale apărute pe pieţele televiziunilor, publicităţii TV şi serviciilor de retransmisie a canalelor TV din România. Analiza a fost declanşată în contextul în care unele companii care deţin canale de televiziune, cu cote importante de audienţă, au renunţat la regimul must carry (lista programelor care trebuie să facă parte, obligatoriu, din grila distribuitorilor de televiziune) şi solicită plata unor sume de bani pentru a fi retransmise de către distribuitori”, anunţă Consiliul Concurenţei.

Autoritatea de concurenţă va analiza structura pieţelor de producţie de canale TV, de retransmisie a canalelor TV, de publicitate şi a oricărei pieţe conexe relevante din România.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

De asemenea, vor fi studiate gradul de concentrare pe segmente de piaţă, mecanismele de funcţionare ale acestora, condiţiile comerciale în sectorul audiovizual al programelor de televiziune, precum şi impactul ieşirii din regimul must carry asupra pieţei serviciilor de retransmisie a canalelor de televiziune din România.

 La finalul analizei, Consiliul Concurenţei va emite propuneri şi recomandări pentru îmbunătăţirea sectorului audiovizual. Reamintim că prioritatea autorităţii de concurenţă este reprezentată de identificarea şi eliminarea oricăror disfuncţionalităţi manifestate în cadrul pieţelor şi remedierea acestora. În cazul în care va descoperi încălcări ale legii, Consiliul Concurenţei va iniţia procedurile necesare pentru sancţionarea acestora.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.