Mihai Precup, secretar de stat în Cancelaria Prim-Ministrului, preşedinte al Consiliului Interministerial pentru aplicarea politicii în domeniul ajutorului de stat, susţine includerea în pachetele guvernamentale de sprijin pentru mediul de afaceri a unei scheme de sprijin pentru marile companii din sectorul agroalimentar, el argumentând că schema de ajutor acordată agricultorilor prin ministerul de resort este, în opinia sa, una „mai mult socială”.
„Eu cred foarte tare că, fie în pachetul acesta guvernamental, fie în următorul pachet guvernamental trebuie să venim şi cu o schemă de susţinere pentru companiile profitabile din sectorul agroalimentar. Dacă ne uităm la deficitul balanţei comerciale din România, vom vedea că peste 10% din el, undeva la 2,3 miliarde de euro, este generat de zece produse agroalimentare. Şi din această perspectivă, în plus faţă de ceea ce face Ministerul Agriculturii acum, pentru că acum are, din punctul meu de vedere, o schemă de ajutor mai mult socială, pentru că dă câte 1000-10.000 de euro agricultorilor - pentru a avea un impact major în economie trebuie să ne gândim la companiile mari, performante în sectorul agoralimentar şi care sunt mai ales performante pe cele zece produse unde noi suntem deficitari şi să le ajutăm”, a declarat Mihai Precup marţi, la conferinţa RoInvest, organizată de Agenţia de presă News.ro, în parteneriat cu Team Innovation Media şi Agenţia de PR şi comunicare Plurivox.
Acesta explică cum ar vedea implementarea unui asemenea pachet de ajutor din partea statului către marile companii din sectorul agricol şi alimentar.
„Eu chiar am făcut o propunere cu o schemă de mezanin, cu un împrumut mezanin, asta înseamnă că ai companii care merg bine, sunt bancabile, au făcut o unitate de producţie pe fonduri proprii şi pe banii băncilor, dar din punct de vedere al legislaţiei şi-au atins nivelul maxim în ceea ce priveşte gradul de îndatorare. Acum rolul statului să vină să ajute această companie”, adaugă Precup.
Mihai Precup susţine că rolul statului este să ajute aceste companii să realizeze noi unităţi de producţie în care să fie realizate acele produse care apar în datele privind deficitul comercial.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.