Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a solicitat companiilor aeriene să elimine problemele întâmpinate în anii trecuţi din cauza unor zboruri întârziate sau anulate, dar şi să gestioneze situaţiile speciale care pot apărea în urma unor reclamaţii, pentru a se asigura că drepturile consumatorilor vor fi respectate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Conducerea ANPC a anunţat, vineri, că a avut întrevederi cu operatori economici transportatori aerieni, respectiv TAROM, Wizz Air şi HiSky, precum şi cu Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, având în vedere apropierea unui sezon turistic estival foarte aglomerat, în care vacanţelor li se adaugă două competiţii majore internaţionale - Campionatul European de Fotbal, care se va desfăşura în Germania şi Jocurile Olimpice de Vară de la Paris - şi ţinând cont de problemele cu care s-au confruntat consumatorii în anii precedenţi, în ceea ce priveşte întârzierea sau anularea unor curse operate de companii aeriene. 
Preşedintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca, a solicitat companiilor, în cadrul întâlnirilor, măsuri şi strategii pentru eliminarea problemelor întâmpinate de consumatori, în anii trecuţi, din cauza unor zboruri întârziate sau anulate, precum şi referitoare la modul de gestionare a situaţiilor speciale care pot apărea şi a potenţialelor reclamaţii, astfel încât instituţia să se asigure că drepturile consumatorilor vor fi respectate. Totodată, au fost analizate soluţiile implementate deja de companii, în urma acţiunilor de control precedente, ANPC oferind consiliere operatorilor economici pentru îmbunătăţirea condiţiilor pe care aceştia le oferă consumatorilor.
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
 
ANPC a menţionat că Wizz Air Holding cuprinde companii aeriene, Wizz Air Hungary Ltd. şi Wizz Air Malta Limited, care deţin sucursale pe teritoriul României, care nu deţin certificat de operator aerian sau o licenţă de operare şi nu sunt operatori aerieni ai zborurilor Wizz Air şi nu au nicio obligaţie în legătură cu pasageri sau reclamaţiile acestora.
„Reprezentanţii holdingului Wizz Air susţin că au întreprins măsuri pentru pregătirea sezonului de vârf, au contractat un furnizor secundar de servicii de cazare pentru a contribui la gestionarea perturbărilor din România (măsură disponibilă doar în Italia şi România) şi au precizat că, pentru ca drepturile pasagerului să fie respectate, biletul trebuie să fie achiziţionat de pe platforma de vânzări disponibilă pe site-ul oficial www.wizzair.com, direct, sau de pe aplicaţia de mobil, recomandându-se pasagerilor să nu efectueze achiziţia de pe alte platforme intermediare de vânzare bilete”, au menţionat reprezentanţii ANPC.
De asemenea, compania a specificat că, în cazul unei reclamaţii legată de zborurile Wizz Air, pasagerii trebuie să se adreseze Wizz Air Hungary Ltd. sau Wizz Air Malta Limited, în funcţie de compania care a operat zborul, menţionând că pentru obţinerea compensaţiilor către pasageri, în cazul anulării unui zbor sau al întârzierii acestuia cu mai mult de trei ore la sosire, pasagerii trebuie să le solicite separat, printr-o cerere, în care trebuie menţionate şi datele bancare pentru a fi utilizate la plată.
Totodată, ANPC a mai afirmat că în cazul apariţiei problemelor, consumatorii trebuie să se adreseze Wizz Air, prin call center, la numărul de telefon disponibil pasagerilor contra cost, pe site-ul companiei
 
De asemenea, TAROM a precizat conducerii ANPC că în cazul anulării unui zbor, al întârzierii acestuia cu mai mult de trei ore la sosire, precum şi în situaţia de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensaţia financiară sub formă de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achiziţionarea de bilete TAROM, în termen de un an de la data emiterii. 
Valoarea acestora este de 350 EUR pentru o compensaţie de 250 EUR, de 500 EUR pentru compensaţie de 400 EUR şi de 750 EUR pentru compensaţie de 600 EUR.
Totodată, pasagerii sunt informaţi de drepturile acestora pe site-ul companiei TAROM la secţiunea „Drepturile pasagerilor” sau pe adresa lor de e-mail şi că nu dispune de un număr de telefon valabil, de tip call-center, pus la dispoziţia pasagerilor
TAROM a mai anunţat că deţine aeronave dispobilie, care pot interveni acolo unde este cazul, pentru suplimentări sau în situaţii de avarie.
 
Compania aeriană Hisky Europe SRL a transmis mai multe precizări conducerii ANPC. 
Astfel, în anul 2023, compania a operat peste 9.000 de zboruri comerciale, regulate şi charter.
Hisky Europe SRL a explicat că principalele motive care au dus la întârzierea zborurilor au fost: 
condiţiile meteorologice nefavorabile, întârzierile cauzate de aglomerarea spaţiului aerian european, 
întârzierile cauzate de greve ale controlorilor de trafic aerian, probleme tehnice ale aeronavelor şi aglomeraţia de pe aeroporturile destinaţiilor de vacanţă.
De asemenea, pasagerii sunt informaţi de drepturile acestora pe site-ul companiei la secţiunea „Drepturile pasagerilor” sau pe adresele lor de e-mail şi nu dispune de un număr de telefon dedicat, de tip call-center, pus la dispoziţia pasagerilor.
Companiile aeriene au asigurat conducerea ANPC că respectă, în relaţia cu consumatorii, prevederile Regulamentului 261 din 2004, adoptat de Uniunea Europeană.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a transmis conducerii ANPC că se află în curs de amenajare a spaţiilor Aeroportului Internaţional Bucureşti Otopeni, în urma aderării la spaţiul Air Schengen, precum şi în urma contractării noilor furnizori din zona comercială.
De asemenea, se află în curs de reamenajare a spaţiilor de fumat, precum şi a celorlalte spaţii de circulaţie sau aşteptare, în pregătirea sezonului de vîrf legat de vacanţele estivale. 
ANPC a mai anunţat că va face verificări, în următoarea perioadă, pentru a asigura respectarea  drepturilor consumatorilor atât pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Otopeni, cât şi pe Aeroportul Băneasa.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.