Certificatele de situaţie de urgenţă, necesare accesului firmelor la facilităţi decise de Guvern în contextul pandemiei de coronavirus, ar urma să fie acordate doar celor care au ca activitate principală transport, turism, HORECA, organizări de evenimente, publicitate, învăţământ privat şi activităţi adiacente, industria confecţiilor, încălţămintei şi pielăriei, servicii destinate populaţiei şi care demonstrează o scădere a încasărilor cu un procent de minim 40% faţă de perioada similară a anului precedent sau dacă demonstrează că se află în dificultate ”prin prisma apariţiei situaţiei de urgenţă”, conform unui proiect de HG discutat de Guvern. Toate documentele necesare vor fi adresate ministerului Economiei, în format electronic. Ministrul Economiei Virgil Popescu a anunţat deja că cerrtificatul stării de urgenţă va fi necesar începând cu luna aprilie 2020, întrucât starea de urgenţă a fost decretată în luna martie.
Certificatele de Situaţie de Urgenţă (CSU) sunt acordate de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, la cerere, operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei de coronavirus.
Certificatul de Situaţie de Urgenţă poate fi solicitat doar de către operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în cel puţin unul dintre următoarele sectoare: transport, turism, horeca, organizări de evenimente, publicitate, învăţământ privat şi activităţi adiacente, industria confecţiilor, încălţămintei şi pielăriei, servicii destinate populaţiei, prevede proiectul de HG discutat de Executiv.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Documentul poate fi folosit în relaţiile cu terţi şi va atesta faptul că operatorul economic a avut activitatea economică afectată în contextul pandemiei SARS–CoV-2, astfel firmele putând beneficia de facilităţi de natură fiscală, oferite de către instituţiile administraţiei publice centrale sau locale. De asemenea, poate fi folosit în renegocierea anumitor contracte, sau în orice relaţie cu alţi operatori economici şi în relaţia cu instituţiile financiar-bancare şi de leasing sau cu orice alte instituţii publice;
Pentru emiterea CSU, firma trebuie să demonstreze că într-o lună a avut o scădere a cifrei de afaceri cu 40% comparativ cu perioada similară a anului anterior. sau, dacă nu există această scădere, să demonstreze cu documente că se află în dificultate din cauza apariţiei situaţiei de urgenţă.
Solicitarea eliberării Certificatelor de Situaţie de Urgenţă (CSU) se va face exclusiv prin intermediul mijloacelor electronice, respectiv prin intermediul unei platforme dedicate, se mai arată în proiectul de HG.
În cadrul Ministerului Economiei, se vor constitui Comisii de Analiză a cererilor de eliberare a CSU;
Certificatul de Situaţie de Urgenţă este valabil pe toata perioada anului acordării.
Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri are termen de cinci zile de la publicarea HG în Monitorul Oficial pentru a asigura adaptarea şi funcţionarea platformei electronice https://prevenire.gov.ro/;
”Pentru că am primit numeroase întrebări pe tema certificatului de urgenţă vreau să vă anunţ că suntem aproape de a finaliza ordinul prin care stabilim detaliile prin care se poate obţine acest document. Ne dorim ca procedura să fie simplificată şi să poată fi obţinut online, în mod transparent şi eficient. Foarte important de ştiut: Certificatul stării de urgenţă va fi necesar începând cu luna aprilie 2020, întrucât starea de urgenţă a fost decretată în luna martie. Da, facem tot ce este posibil să ne adaptăm provocărilor pe care ni le aduce această criză, pentru că economia trebuie să meargă înainte”, anunţa joi, pe Facebook, ministrul Economiei Virgil Popescu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.