Compania britanică Burberry a distrus produse din stocul de anul trecut în valoare de 28,6 milioane de lire sterline, în încercarea de a-şi proteja brandul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În total, în ultimii cinci ani, marfa distrusă de Burberry valoarează peste 90 de milioane de lire sterline, potrivit BBC.

Această practică - de distrugere a produselor nevândute - este adoptată de numeroase mărci, pentru a preveni furtul lor sau vânzarea la preţuri mici.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Compania a precizat că anul trecut a fost nevoită să distrugă o mare cantitate de parfumuri, după ce a semnat un nou contract cu firma americană Coty. Aceasta din urmă a realizat un nou stoc, iar Burberry a trebuit să scape de produse în valoare de 10 milioane de lire sterline.

„Motivul pentru care fac asta este ca piaţa să nu fie asaltată de reduceri. Ei nu doresc ca produsele Burberry să ajungă în mâinile oricui le poate vinde la preţuri mai mici şi, astfel, să devalorizeze brandul”, a spus Maria Malone de la Manchester Metropolitan University.

Activiştii de mediu se arată, de fiecare dată, nemulţumiţi de aceaste pierderi. „În ciuda preţurilor ridicate, Burberry nu arată respect faţă de propriile produse, de munca şi de resursele naturale care sunt folosite pentru realizarea lor”, a spus Lu Yen Roloff de la Greenpeace. „Cantitatea tot mai mare de stoc arată o supraproducţie, iar în loc să încetinească producţia, ei incinerează haine şi produse în stare perfectă. Este un secret murdar în industria modei. Burberry este doar vârful aisbergului”.

De cealaltă parte, Burberry a transmis că energia generată de arderea acestor produse a fost captată.

În ultimul an financiar, încheiat pe 31 martie, compania britanică a raportat o creştere a profitului cu 5%, până la 431 milioane de lire sterline, cu vânzări de până la 2,7 miliarde de lire sterline.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.