Comisia Europeană a anunţat miercuri că a propus un pachet de măsuri, printre care şi extinderea protecţiei consumatorilor în mediul online, menit să garanteze că toţi consumatorii europeni beneficiază pe deplin de drepturile conferite de legislaţia Uniunii Europene (UE).
Acestea vor permite unor autorităţi să efectueze acţiuni de reprezentare în numele consumatorilor şi vor conferi autorităţilor de protecţie a consumatorilor din statele membre competenţe consolidate pentru aplicarea de sancţiuni.
”Totodată, ele vor extinde protecţia acordată consumatorilor în mediul online şi vor clarifica faptul că legislaţia UE interzice practicile de comercializare a produselor cu dublu standard de calitate care induc în eroare consumatorii”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Comisarul european Věra Jourová, responsabil pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, consideră că aceste măsuri echilibrează balanţa, în contextul în care marile companii au un avantaj mare în faţa consumatorilor individuali.
”Într-o lume globalizată în care marile societăţi comerciale au un avantaj imens în faţa consumatorilor individuali, trebuie să echilibrăm balanţa. Acţiunile de reprezentare, în accepţiunea europeană a conceptului, vor duce la mai multă echitate pentru consumatori, nu la mai multă muncă pentru cabinetele de avocatură. Totodată, sancţiunile mai severe legate de cifra de afaceri anuală a companiilor vor oferi în sfârşit autorităţilor de protecţie a consumatorilor mijloace pentru a-i pedepsi aspru pe cei care trişează. A trişa nu poate fi rentabil”, a declarat Jourová, în cadrul comunicatului.
Printre rezultatele aşteptate de CE se numără consolidarea drepturilor consumatorilor în mediul online, prin asigurarea unei transparenţe mai mari în acest mediu, inclusiv în ce priveşte rezultatele căutărilor pe platformele online, dar şi noi drepturi ale consumatorilor pentru serviciile digitale ”gratuite”.
În plus, aceste măsuri vor înlesni punerea la dispoziţia consumatorilor a unor instrumente prin care să se asigure că le sunt respectate drepturile şi să obţină despăgubiri, cum ar fi acţiunile de reprezentare şi o mai bună protecţie împotriva practicilor comerciale neloiale.
Totodată, CE vizează introducerea unor sancţiuni eficace pentru încălcările legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor şi abordarea produselor de consum cu dublu standard de calitate, o primă măsură fiind actualizarea Directivei privind practicile comerciale neloiale.
Măsurile vizează condiţii îmbunătăţite pentru companii, prin eliminarea sarcinilor administrative inutile şi o mai multă flexibilitate în comunicarea comercianţilor cu consumatorii. Propunerile CE vor fi discutate de Parlamentul European şi de Consiliu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.