Proiectul de OUG, care reglementează platformele de ridesharing, detaliază un proces complex de autorizare şi verificare a platformelor, asemănător cu cel din industria de taxi, dar, cu toate acestea, patronatele companiilor de taxi pregătesc o opoziţie vehementă, a transmis, vineri, Coaliţia pentru Economie Digitala, care reprezintă companiile de ridesharing Uber, Bolt şi Clever.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Proiectul de OUG a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, după negocieri purtate cu reprezentanţi ai platformelor de ridesharing.

”La o primă vedere, proiectul de OUG detaliază un proces complex de autorizare şi verificare a platformelor, masinilor şi şoferilor, similar cu cel din industria de taxi. Cu toate acestea, există deja semnale că patronatele companiilor de taxi pregătesc o opoziţie vehementă. Avem încredere că guvernul nu va ceda presiunilor şi va alege să reprezinte interesul consumatorilor, prin crearea unui mediu competitional modern”, a spus preşedintele asociaţiei, Cătălin Codreanu.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

El a amintit, însă, că punerea în transparenţă nu schimbă cu nimic situatia de fapt.

”Incertitudinea şi riscul sancţiunilor pentru şoferi au rămas, ceea ce face ca numărul şoferilor activi să rămână la jumătate din media zilnică. În continuare, timpul de aşteptare rămâne ridicat, iar preţurile crescute. Adoptarea de urgenţă a proiectului pus în dezbatere publică este singura soluţie pentru revenirea la normal”, a spus Codreanu.

Marţi, asociaţia a transmis scrisori deschise către premierul Viorica Dăncilă şi liderul PSD, Liviu Dragnea, în care le solicită implicarea pentru reglementarea cât mai rapidă a serviciilor de ridesharing.

Asociaţia spune că modificările aduse la legea 38/2003, intrate în vigoare săptămâna trecută, împreună cu lipsa unei reglementări specifice pentru industria de ridesharing şi e-hailing, au creat o criză în domeniul serviciilor de transport alternativ.

În plus, modificările la legea taximetriei au dus la numeroase abuzuri, mulţi şoferi ai Uber, Clever şi Bolt fiind amendaţi de Poliţie şi luându-se împotriva lor măsura ridicării plăcuţelor de înmatriculare pentru 6 luni, potrivit asociaţiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.