Coaliţia pentru Economia Digitală, organizaţie ce reprezintă principalele companii de ride sharing şi e-hailing din România, Uber, Clever şi Bolt, a făcut un apel la o informare corectă a opiniei publice în ceea ce priveşte reglementările legislative cu privire la transportul alternativ şi a anunţat că perioada de tranziţie pentru transportul alternativ rămâne 1 noiembrie.
Reacţia vine după ce Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a anunţat, recent, că şoferilor de la companiile Uber, Bolt, Yango sau Clever Go le-a fost acordat încă un termen pentru obţinerea autorizaţiei de transport alternativ, extins astfel de la 1 noiembrie la 1 februarie 2020, în baza unei modificări operate în Senat.
Joi, asociaţia a subliniat că perioada de tranziţie pentru transportul alternativ rămâne 1 noiembrie.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Conform OUG 49/2019 atât platformele care intermediază transportul alternativ cât şi operatorii trebuie să obţină autorizaţiile necesare până cel târziu la 1 noiembrie 2019. Pentru a îndeplini cerinţele legale la această dată, operatorii trebuie să se autorizeze la Autoritatea Rutieră Română pentru a furniza servicii de transport alternativ. Apoi trebuie să obţină copii conforme pentru fiecare autoturism care va fi folosit pentru aceste servicii”, se arată în comunicatul transmis de asociaţie.
În acelaşi timp, intermediarii acestor servicii vor obţine avizul tehnic de la Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, potrivit coaliţiei. Totodată, asociaţia atrage atenţia că orice discuţie despre modificările aduse de către Senat la OUG 49/2019 sunt premature, având în vedere că acestea trebuie aprobate şi de către Camera Deputaţilor. Prin urmare nu se poate vorbi nici de o extindere a termenului limita de autorizare, potrivit asociaţiei.
”1 noiembrie este data la care expiră perioada de tranziţie în care operatorii de transport şi şoferii colaboratori se pot autoriza pentru transportul alternativ. Până la această dată toţi operatorii şi şoferii parteneri care doresc să furnizeze servicii de transport alternativ trebuie să se autorizeze conform prevederilor OUG 49/2019. Indiferent de amendamentele care se vor aduce acestei Ordonanţe de Urgenţă acestea nu produc efect legal dacă nu sunt promulgate ca lege”, a declarat Cătălin Codreanu, Preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală.
El a subliniat că este foarte important de menţionat acest aspect deoarece asociaţia îşi doreşte o informare corectă a celor interesaţi de efectele acestei Ordonanţe de Urgenţă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.