CNAIR susţine că "podurile din România nu sunt în pericol să se prăbuşească", precizând că, din cele 4.250 de poduri aflate pe reţeaua de drumuri naţionale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autorităţile locale. De asemenea 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Din cele 4.250 de poduri aflate pe reţeaua de Drumuri Naţionale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autorităţile locale. De asemenea, 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4. Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii şi devierii circulaţiei pe alte rute”, arată CNAIR într-un comunicat de presă transmis joi.

Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de şase luni, dar şi mai devreme, dacă situaţia o cere. Această revizie este efectuată de echipe de specialişti ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

De asemenea, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experţi privaţi.

”Pentru nu se creea confuzii trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreţinere periodică este cuprins între 10 şi 15 ani iar intervalul pentru reabilitarea sau reparaţia capitală este cuprins 35-50 ani, în funcţie de evaluările tehnice”, informează compania.

CNAIR dă ca exemplu podul de la Mărăcineni, reabilitat după inundaţiile din anul 2005, care a fost reparat anul acesta în cadrul unui program de întreţinere periodică şi nu a unui program de reabilitare.

”Trebuie să subliniem că nici la momentul începerii lucrărilor din acest an nu exista un risc iminent de colapsare a podului”, punctează reprezentanţii companiei.

Aceştia spun că, de principiu, reabilitarea podurilor este cuprinsă în programele de reabilitare a unor sectoare de drum mai extinse.

”Este şi cazul podului care traversează râul Argeş în zona localităţii Adunaţii Copăceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar şi al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea în reabilitare”, adaugă ei.

Sunt însă şi programe individuale de reabilitare a podurilor, cum ar fi podurile dunărene de pe A2, pentru care contractele de lucrări urmează să fie lansate în scurt timp în licitaţie publică.

”Trebuie menţionat că inclusiv faptul că nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp, demonstrează că situaţia podurilor din Romania nu se află în situaţie gravă, iar problemele apărute pot fi tinute sub control prin activităţi de reparaţie curentă. Facem apel la cei care prezintă în spaţiul public informaţii în legătură cu situaţia infrastructurii naţionale, să verifice cu atenţie veridicitatea lor, deoarece în caz contrar riscă să producă panică şi confuzie în societate”, spune compania.

Mai multe vagoane ale unui unui tren de marfă aparţinând Grup Feroviar Român încărcat cu produse petroliere au căzut duminică de pe un viaduct care s-a rupt pe o porţiune, în localitatea Cârcea din judeţul Dolj.

Incidentul s-a produs pentru că mecanicul de locomotivă nu a respectat semnalele luminoase de oprire, continuând să meargă pe o linie aflată în reparaţii, care nu avea şine, se arată într-o notă a Agenţiei de Investigare Feroviară Română, ale cărei concluzii vor constitui probe în cadrul anchetei comisiei speciale care investighează acest caz.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.