Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastrucuturii Rutiere (CNAIR) afirmă, miercuri, că au făcut toate demersurile pentru a ajuta la operaţionalizarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, dar, după aproape un an de zile, instituţia ”nu reuşeşte să îşi găsească ritmul şi să îşi îndeplinească rolul pentru care a fost înfiinţată”. CNAIR prezintă demersurile făcute pentru a debloca proiectul secţiunii montane (Leghin-Miercurea Nirajului) din cadrul Autostrăzii A8.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”CNAIR a reuşit să încheie un contract cu probleme de implementare, în cadrul căruia proiectantul ajunsese aproape în imposibilitatea finalizării serviciilor asumate. Pentru a nu se ajunge la soluţia unei rezilieri şi implicit a unui proces în instanţă care ar fi blocat pe termen nedefinit orice încercare de promovare a obiectivului, CNAIR a apelat la soluţia înţelegerii amiabile cu elaboratorul acestui Studiu de Fezabilitate. Această abordare a făcut posibilă aprobarea Studiului de Fezabilitate şi aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru secţiunea montană a A8 (Leghin – Miercurea Nirajului)”, au transmis, miercuri, oficialii CNAIR.

Potrivit acestora, înţelegerea amiabilă a fost încheiată încă din data de 8 noiembrie 2023, iar în data de 20 noiembrie 2023 proiectantul a predat prima formă a documentaţiei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

După ce CNAIR a emis observaţii, proiectantul a revizuit Studiul de Fezabilitate în data de 05 decembrie 2023.

După o noua verificare, CNAIR a acceptat documentaţia finală în data de 15 decembrie 2023.

CNAIR mai anunţă că solicitarea pentru efectuarea auditului de siguranţă rutieră (cerinţă obligatorie prin lege) a fost făcută în data de 8 decembrie 2023, iar pe data de 21 decembrie au fost semnate contractele de audit de siguranţă pentru 2 din cele 6 tronsoane ale secţiunii Leghin-Miercurea Nirajului.

Documentaţia pentru cele două contracte a fost înaintată către auditori la momentul respectiv, iar în data de 4 ianuarie 2023 au fost înaintate solicitările pentru auditul celorlalte 4 tronsoane.

”În perioada imediat următoare vor fi semnate şi contractele pentru aceste ultime 4 tronsoane, ca urmare a alocării tuturor sumelor necesare derulării acestora. În paralel, CNAIR a demarat pregătirea documentaţiei de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia celor 6 tronsoane ale secţiunii montane a A8 (Leghin-Miercurea Nirajului), precum şi paşii procedurali pentru exproprierea terenurilor necesare construcţiei acestui obiectiv”, a mai transmis compania.

Reprezentanţii acesteia afirmă că fac toate demersurile pentru licitarea, contractarea şi construcţia secţiunii montane a A8, până când nou înfiinţata Companie Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) va reuşi să devină operaţională şi să înceapă să gestioneze cu seriozitate proiecte strategice majore pentru România.

”La ora actuală CNIR este finanţată în totalitate din bugetul CNAIR care a pus inclusiv personalul propriu la dispoziţia nou înfiinţatei companii. Facem aceste eforturi pentru a ajuta CNIR să devină operaţională, deşi in ciuda sprijinului acordat, compania nu are nici până la ora actuală bugetul aprobat, schema de personal completă şi nici lista concretă de proiecte pe care le poate prelua de la CNAIR pentru a fi implementate.

Pentru a avea rezultate este important ca Directorul General al CNIR să conştientizeze că trebuie să urgenteze măsurile necesare operaţionalizării acestei companii, care de circa un an nu reuşeşte să îşi găsească ritmul şi să îşi îndeplinească rolul pentru care a fost înfiinţată”, a mai transmis conducerea CNAIR.

Oficialii acesteia consideră că ”succesul CNIR depinde foarte mult de modul în care conducerea executivă a CNIR înţelege să îşi prioritizeze obiectivele, mai ales că până la această oră nu a iniţiat niciun demers concret în vederea preluării vreunui proiect”.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.