Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcţii cu capital românesc, a crescut cu 21% în 2019, comparativ cu anul precedent, până la 972,6 milioane de lei, perioadă în care EBITDA consolidată a grupului a crescut cu 41%, ajungând la 91,2 milioane de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Rezultatele vin pe fondul unui context  favorabil al pieţei construcţiilor, precum şi prin capitalizarea investiţiilor anterioare realizate de companiile din grup, spun reprezentanţii grupului.

”Suntem foarte aproape de pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri, ceea ce reprezintă o dublare a activităţii grupului faţă de acum doi ani. Totodată, ne respectăm promisiunea de a aduce plus valoare acţionarilor noştri prin creşterea cu 85% a profitului net, care a ajuns în 2019 la 41,8 milioane lei, precum şi prin creşterea rentabilităţii capitalului angajat, de la 9,3% în 2018, la 15% în 2019. Eficienţa strategiei de dezvoltare şi maturizarea business-urilor recent intrate în grup se reflectă şi în EBIDTA, care s-a dublat în ultimii doi ani, ajungând la valoarea de 91,2 milioane lei. În 2020 se vor vedea beneficiile investiţiilor de 98 milioane lei realizate în 2019, care vor contribui semnificativ la atingerea cifrei de afaceri de 1,25 miliarde lei, în contextul unei EBITDA de 145 milioane lei”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Cea mai bună performanţă în 2019 a fost realizată de TeraPlast, cu un avans al afacerilor de 25%, până la 365 milioane de lei, în timp ce EBITDA a înregistrat o creştere de 80% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 37 milioane de lei.

În 2019, compania a produs şi vândut peste 16 milioane de metri liniari de ţeavă, peste 8 milioane de bucăţi de fitinguri şi produse rotoformate, 7 milioane de metri liniari de profile şi peste 14 mii de tone de granule.

”TeraSteel România şi Serbia au înregistrat cea mai bună marjă de profitabilitate, dintre companiile grupului. Îmbunătăţirea marjei segmentului de panouri termoizolante se datorează economiilor la achiziţiile de materii prime, precum şi creşterii gradului de utilizare a capacităţii de producţie din Serbia. Piaţa din Serbia continuă să fie o piaţă cu mare potenţial de dezvoltare pentru TeraSteel. Compania a înregistrat în 2019 o majorare a afacerilor cu 18% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 308,8 milioane de lei”, a anunţat grupul.

În ceea ce priveşte EBITDA TeraSteel, aceasta a înregistrat o creştere de 42% faţă de 2018, până la 37,6 milioane de lei. Vânzările cantitative au crescut cu peste 30% anul trecut, TeraSteel depăşind 3,8 milioane de metri pătraţi de panouri sandwich vândute şi 7 mii de tone de structuri zincate.

Cifra de afaceri a Wetterbest, al doilea jucător pe piaţa ţiglei metalice din România, a crescut cu 22% în 2019, la 269,9 milioane de lei, iar EBITDA realizată a fost de 15,1 milioane de lei în 2019. Din punct de vedere cantitativ, vânzările de ţiglă metalică au ajuns la 5 milioane de metri pătraţi, cele de tablă cutată au depăşit 2 milioane de metri pătraţi, iar cele pentru drenaj şi accesorii au depăşit 4 milioane de bucăţi. Finalizarea, în prima parte a anului 2020, a investiţiei în valoare de 44,5 milioane lei, demarată în 2019, va susţine atât creşterea cotei de piaţă cât şi a profitabilităţii.

TeraGlass a beneficiat de o investiţie de 16,1 milioane lei în 2019, iar în urma acestui proces, fluxul de lucru va fi complet automatizat pentru producţia ferestrelor şi uşilor. În 2019, TeraGlass a vândut peste 118.000 de unităţi, preponderent pe pieţele internaţionale.

Investiţiile substanţiale aferente anului 2019, în Wetterbest şi TeraGlass, sunt platformele principale de creştere în 2020, alături de TeraPlast.

De altfel, pentru anul 2020, este estimată o îmbunătăţire semnificativă a profitabilităţii, EBITDA bugetată fiind de peste 145 milioane de lei, în creştere cu 59% faţă de 2019, respectiv o cifră de afaceri de 1,25 miliarde de lei, cu 29% mai mare comparativ cu 2019. 

Cu o tradiţie de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcţii. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România şi Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, activitatea de reciclare a grupului se desfăşoară în compania independentă TeraPlast Recycling.

Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.