Cumpărăturile de Black Friday din Statele Unite au continuat să migreze către mediul online, vânzările electronice înregistrând o creştere robustă de 14,6%, potrivit Mastercard SpendingPulse. În schimb, vânzările în magazinele fizice au crescut cu doar 0,7% faţă de anul trecut, relatează Reuters.
Conform datelor Adobe Analytics, americanii au cheltuit aproximativ 10,8 miliarde de dolari online în această zi, o creştere de 10,2% faţă de 2023.
Produsele de înfrumuseţare, boxele bluetooth şi aparatele de espresso au fost printre cele mai populare.
Salesforce a raportat vânzări online de 17,5 miliarde de dolari, în creştere cu 7%, impulsionate de achiziţiile de electrocasnice şi mobilier.
Facteus a subliniat că, ajustate pentru inflaţie, vânzările în magazinele fizice au scăzut cu 8%, în timp ce creşterea online a fost redusă la 8,5%.
Lanţurile de magazine precum Macy's şi Kohl's au înregistrat vânzări modeste, în timp ce Walmart şi Amazon au beneficiat de pe urma investiţiilor masive în e-commerce şi livrări la domiciliu.
Perioada mai scurtă, de doar 26 de zile între Thanksgiving şi Crăciun, ar putea pune presiune pe retailerii tradiţionali, care se confruntă cu preferinţele tot mai accentuate ale consumatorilor pentru cumpărăturile online.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.